Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1417 ggr
K12345
0

Katt inlåst i 8 timmar

Hej! Vi ska byta ytterdörr idag och våran katt brukar gilla att springa ut..och eftersom att ingen av oss sol bor här kommer att vara hemma medans byggubbarna byter dörren, så undrar jag om man kan ha katten inlåst på toaletten som är ca 3 m x 3 m stor??? Självklart får han mat där inne, och sin toalett! Det rör sig om ca 8 timmar… :)

// Linn da' coolest!

jnielsen
1

Bra fråga, jag hade nog försökt ordna en kattvakt över dagen, men tycker att om det inte går då ska katten vara instängd på ett ställe där den inte kan komma ut och rymma. Kanske är köket eller sovrummet ett bättre alternativ? 

När vi flyttade hit där vi bor nu så hade vi våra instängda i köket resp. sovrummet medan en målare målade om.

[Lilyz]
2

Om det är en innekatt så bör den ju stängas in så den inte rymmer. Men finns det kanske något större rum, tex sovrum eller kök, som den kan vara i så skulle det vara mycket bättre :)

Imasy
3

Av den erfarenheten jag har av hantverkare så skulle jag säga att du bör ha katten instängd. 

Inte för att de är slarviga och inte bryr sig, men en katt som vill smita ut kan busenkelt göra det medan de håller på med sina saker, de glömmer stänga dörren osv.

Jag brukar sätta en lapp på dörren där katterna är instängda (om jag inte är hemma när de är hos mig) och skriva att katten SKA vara instängd där. Annars kanske risken finns att de vill vara snälla och släppa ut den stackars instängda katten som krafsar på dörren.

AgnetaB
2

Bäst är ju o låsa in katten för vi sa till vår hantverkare att katten var i ett rum o då hade han öppnat för det lät i rummet! Folk är inte kloka så litar bara på mig själv!

K12345
3

Tack för svaren! Låste in honom och allt verkar ha gått jättebra! :)

// Linn da' coolest!