Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 1757 ggr
Eliinn
0

brun/orange fläckar på ryggen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon färgkunnig här inne som kan ge mig svar på hur det kommer sig att min lilla tjej har dessa brun/orange fläckarna på ryggen ?

Mamman är vildkatt så  hon levde ute fram till hon var 7 veckor så jag trodde först att det var smuts ;) Det ser liksom inte ut att passa in i hennes teckning. Trodde det skulle försvinna men det verkar växa med henne :)

Sen skulle jag gärna få svar på vad hon har för färg/teckning överhuvutaget :) Blå tigré ? eller kan de va så tokigt att de räknas som sköldpaddstigré i och med fläckarna på ryggen ?

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Eliinn
1

.

/Elin

Eliinn
1

.

/Elin

OberonsMatte
0

Jag skulle säga att hon är svartsköldpaddstigré, dvs att det röda är en del av sköldpaddsfärgen.

Sajtvärd Katter iFokus

Eliinn
0

aha, mycket möjligt :)

Hon är ju välidigt  lik silverfärgad också, vita hårstrån precis  intill huden och en väldigt "silverlik" grå färg, så jag funderade lite om de va nåt sånt. Om det nu existerar hos vanliga huskatter.

Men det kanske är är nåt som existerar hos svartsköldpaddstigré också ? de vita hårstråna tänkte jag på

/Elin

annieolin
0

Det kan inte vara rufism då ? :)

OberonsMatte
0

Ja, om hon är svartsköldpaddssilvertigré (puh, långt namn), så ska pälsen vara vit närmast huden överallt. Titta t.ex. i nacken om pälsen är klart vit och inte bara ljus där.

Sajtvärd Katter iFokus

Eliinn
0

#6 oj, svårt att se, jag tycker att hon är väldigt ljus när jag kollar men kan va som du säger att hon bara är ljus. svårt att se nu på kvällen också. ska ta en kik i dagsljuset imorn :)

/Elin