Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1326 ggr
Kiwikatt
1

Vad kan ha hänt?

När jag skulle gå till jobbet tidigare idag hände något konstigt och otäckt 😕

Kiwi kom tassande som vanligt och plötsligt mitt i steget började hon halta, morra, fräsa och jama som att hon hade fått jätteont.

När jag försökte lyfta upp henne och känna på benet bet och och rev hon efter mig…hon hade verkligen jätteont och skrek som om hon var döende.

Var på väg att åka med henne till veterinären, men efter några minuter blev det bättre och vi kunde ta i henne igen utan att hon skrek, sen somnade hon i sin korg.

Nu när jag kom hem från jobbet för ett par timmar sedan så var hon helt som vanligt igen…

Vad kan ha hänt? Hon gjorde inget konstigt utan det kom bara när hon gick som vanligt…

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

Swadika
2

Sträckt sig kanske? :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Rafflan
0

trampat på nåt vasst som gjorde ont som sen ramlade loss? :)

Kiwikatt
0

Verkar som d e typ ena ljumsken hon har ont i…det har hänt en gång till nu för ca en timme sen… Men jag är med inne på att det är en sträckning…eftersom det inte verkar göra konstant ont

Att vara stark är att falla till botten, att slå sig hårt och att sedan resa sig upp igen.

Mullemu
0

Kramp? Det kan ju göra j-vligt ont men går fort över.

Kiwikatt
0

#4 Konstigt bara att det kom tillbaka igen inatt…Funderar på om benet kan ha hoppat ur led på något sätt…men det känns också ologiskt. Hon är hemskt trött idag och ligger helst, men hon äter och går utan att halta…hon verkar inte ha direkt ont heller, eventuellt lite öm bara. Hon måste nästan ha sträckt sig på nåt sätt…typ som när vi vrickar foten. Händer det igen så kontaktar jag veterinären och frågar… Jobbigt när de har ont bara och man inte vet varför… Hur gör ni när era pälsklingar blir sjuka/gör sig illa? Jag vill alltid åka direkt till veterinären om det händer nåt med mina djur, men min man (som för övrigt haft katt hela sitt liv) tyckte att vi kunde avvakta lite eftersom det blev bättre. Jag får panik om mina pälsklingar får ont, gör sig illa, eller blir sjuka. Känner mig alltid så maktlös när jag inte vet vad som är galet men ändå så tydligt ser på hela uttrycket (framför allt uttrycket i ögonen) att något är fel…

VildaVittra
0

Kan hon ha ramlat och skadat bäckenbenet?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Kiwikatt
1

#6 Tror inte det…hon hade inte ont tidigare igår och jag var med när det hände…det kom bara när hon gick som vanligt. Idag har det vart bättre…hon har sovit mycket, men hon hoppar upp och ner från sängen och stolarna och hon stod på bakbena innan när hon skulle få mat…hon verkar lite stel och möjligen lite öm men det är allt, annars är hon som vanligt. Hon äter och dricker som vanligt med

Allumania
1

#5 Jag blir galen av oro då jag ser/märker något som är på tok med mina pälsklingar :( Jag är en överveskyddanda mamma Spec när det handlar om mina håriga barn :D