Förslag på kattlekar
Sitter här vid köksbordet och ser två streck för det mesta. Aska jagar Troll sen jagar Troll Aska, sen kommer de från var sitt håll, upp i soffan, ner på golvet, upp i klätterställningen, upp på kökstolarna, bråkar o fräser lite, sen är det full fart igen. Man hinner knappt se dem man hör bara ett dundrande från tassarna.
O i och med att jag sitter här o ser på tänkte att alla Ni kanske har bra förslag på kattlekar att aktivera sina katter med, lasern är ju en hit, men nu är batterierna slut. Kom med förslag! 

Mina katter älskar att jaga vissna blomblad som ramlar ner på golvet. Så jag brukar spara några när jag ansar blommorna. Sedan lägger jag dem så att de blåser ner på golvet av vinddraget från balkongdörren. Katterna hör detta direkt och kommer sättande. Ibland slåss de så pälsen flyger om vem som ska få äran att "döda" bladet =)

#1 hahaha

Vår son plockade med några tallkottar in en dag och jisses vad katterna hade kul med dem!
Överblivna kartonger och/eller papppåsar (utan handtag!) som man gör lite hål i brukar vara väldigt kul. En gång byggde vi ett litet "slott" i flera våningar av kartonger med gångar av papprör, mycket roande att smyga omkring i tyckte kissarna.
Våra katter gillar vatten (turkisk van), så när vi hade badkar fyllde vi det med ca 10cm vatten och lade ned några pingisbollar i. Sedan var det bara att se på när katterna jagade omkring dem. Visst, lite vått blev det, men det fick man ta. 

Mina kissar älskar kartonger..särskilt äggkartonger. de klöser och biter på dem, gömmer sig bakom dem för att anfalla varandra och till slut somnar de i dom.. Annars är tomma toarullar en hit, och foliebollar! De leker i timmar med såna varje kväll :)
Fjädrar som jag har satt fast i en lång pinne. Det är skojigt tycker Leo och Tessi.

Ett vanligt hederligt snöre. Men det får bara användas tillsammans med dig, eftersom det finns en risk att det äts upp.
Kattmynta på utvalda ställen. Exempelvis sprejas det här på sittpallen i hallen som funkar som klösbräda, på leksaker och i buren.

Fjädrar på en pinne eller i ett snöre brukar vara en hit om man själv vill vara med i leken också
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Såpbubblor älskar mina katter. Tog det lite försiktigt i början men sedan var det lajbans…
/Maria

Mina katter älskar att leka med pinnar med fjädrar på och att jaga varandra genom sin prasseltunnel. De har även en leksaksmus som piper vilken också är populär men vi får ta bort den ibland annars blir man tokig av pipandet. Katterna gillar också att leka med rinnande vatten i badkaret.

Laserpekare är otroligt roligt för kissarna, och perfekt för den late matten och hussen. Låt dock ej pricken lysa in i deras ögon. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.