Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 5704 ggr
[Linsenhejhej]
0

Vart sover din katt.

Jag vill gärna veta vart, och hur eran katt sover.. Har du gjort kattkorgen själv, eller använder din katt inte korgen?

mimmie.k
0

min katt sover brevid mig i sägen.. ;)

[Linsenhejhej]
0

Är det vanligt? Jag vill nämligen att min katt (när jag får en) ska sova brevid mig i sängen.. Men jag udnrar en till sak: Tänk om man rullar runt i sömnen, och man rullar på katten…… Vad änder då? Jamar den, går den sin väg?

[Linsenhejhej]
0

händer*

mimmie.k
0

jag rör mig ibland när jag sover å då flyttar hon bara på sig.

Jag vet inte hur vanligt det är men får den göra det från början tror jag allt att den fortsätter.. alla katter jag haft i mitt liv brukar sova brevi mig.. ;)

Titti
0

Kattor sover inte så djupt, så risken är nog minimal att man lägger sig på dom.Oskyldig

Vimsan brukar för det mesta ligga bredvid mina "isbitar" till fötter när jag somnar (om hon inte är ute, sover på lillhusses stol eller i lillhusses säng). Har ju alltid kallt om dom ju. Där ligger hon och spinner och har det bra - och mina fötter blir varma och har det gott i sommarvärmen. Generad

[Linsenhejhej]
0

Hehe :oD

eliasl
1

Mina sover i sängen, men ibland försvinner de. Sen vaknar man så ligger de där i sängen igen. :) Andreas rullade på Aska första natten, då jamade hon bara till lite och flyttade endast så mycket hon behövde.

MiroSputnik
0

Mir sover ofta i sängen med mig. Sputnik trivs bättre i hallen på en matta eller i fåtöljen i vardagsrummet.

Jag har råkat rulla över Mir ett par gånger, men då har hon snabbt informerat mig med ett par klor i min ryggRäcka ut tungan.

En gång tog jag tag i henne i sömnen och vaknade av att jag kastade iväg henne… Jag måste ha drömt om läskiga, håriga monster eller nått :(

Nåja, hon kom tillbaka efter en stund så vi kunde fortsätta sova tillsammans resten av natten. Men jag kände mig jättetaskig flera dagarLedsen

virvla
0

Jag har två kuddar i sängen. Jag har ena och Kerstin sover på den andra. Jag brukar få en bestämd tass i ansiktet om jag kommer över på hennes sida på natten *haha*

Ibland kryper hon även in i påslakanet och ligger där, en gång kom hon ut genom hålet där uppe i hörnet men nu tror jag hon är för stor för det.

Om man lägger sig på dem lär de flytta på sig eller på annat sätt låta dig veta att de har det obekvämt!

angelita_0o7
0

Mina kissar går i perioder. Speciellt den minsta gillar att sova i sängen. Har vaknat flera gånger av att jag lagt mina ben över henne, men hon klagar inte. Annars sover dom gärna i sina egna kattsängar.

CarolineO
0

Vår kisse lägger sig vid mina fötter när jag har somnat, sen när vi vaknar ligger hon alltid vid min sambos fötter, så hon flyttar sig under natten så det blir rättvist =0)

[Linsenhejhej]
0

#8 Oj, var hon lite osäker att komma tillbaks när du hade kastat iväg henne i sömnen?

MiroSputnik
0

Nej. Hon var mer sur på mig. Men jag gav henne en egen kudde att ligga på och efter lite fräs och ilsket svansviftande var allt bra igen. Det är fantastiskt vad förlåtande de är, de små liven :)

Hawknestgrove
0

Arne sover på datorstolen, Esther under kaminen(varmt och gott) och ebbis-bebbis-pipis sover mellan janne och mig vid huvudändan.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

anebit
0

Rasmus ligger för det mesta bredvid husse på utsidan,  jag far runt som en propeller på natten så mig ligger han väldigt sällan hos.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

dara
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

förut sov anni lilith med mig i sängen i fotänden och det älskade jag men nu sover hon på soffan brevid våran säng så hon sover allt som oftast i samma rum men självklart vandrar hon runt och förflyttar isg iband genom natten

ingor55
0

Min Perser har en egen kudde brevid mig i mitten av sänger. Där ligger hon gott. Baileys brukar ligga på min kudde, fast inte på samma sida som persern, och Flisa ligger i sängen brevid o gottar sig.

Visst är det gott att somna till ett spinnande o kurrande i varje öra Cool

kemikal
0

Mina turas om att sova i sängen, 1-3 åt gången. Grizzly och Kisse är dock inte så nära varandra. Mina har inga egna sängar/korgar, de sover där de vill. Lillan gillar datorstolen och ovanpå husses kläder också. Kisse sover gärna på soffan annars, Grizzly i hallen eller på hyllan i sovrummet. Pluto kan man hitta lite varstans. Ovanpå tvättkorgen har jag ett fårskinn, det är också populärt (en gång i tiden låg det på soffan, men nu ser det så skabbigt ut…). På elementet i köket ligger en bit av nånslags hundfilt, det är extra populärt på vintern.

Kisse kör klorna i en om man rör sig för mycket, jag har nog sparkat till honom i sömnen nångång så han har lärt sig det. De andra tror jag bara flyttar sig efter behov. Men vi har ju också lärt oss att ligga mer still när de är med.

Alicia
0

Min katt sover mest ute nu ( om han gör det )  på nätterna, annars om han inte får gå ut på natten så brukar han sova på köksstolen.På vintern sover han i soffan eller i min säng eller på blombrädan över elementet eller på pappas byrå som mamma har en massa kort med ramar och porslins grejer som cesar brukar ha ner fast vi tog ner dom grejerna efter ett tag för han gick dit fast han inte fick:P men han har oxå sovit i garderober och på golvet, fast förr på sommrarna tog han gärna en lur i äppelträdet:P

fast på bilden vilar han i gruset.. men det räknas inte

axilur
0

min pappa brukade råka lägga fötterna på en av våra kissar förut, och då började hon försöka kravla sig loss, och efter några sekunder var hon borta. sen kom hon tillbaka igen och lade sig på samma ställe, så det är nog inte så jääättehemskt ^^

/Anneli

Huskatten
0

Hector sover allra helst väldigt nära mig, Heman brukar sova vid fotändan eller under täcket. Rasmus och Ronja sover tillsammans bredvid oss eller i soffan. Klösmöbeln (golv till tak) är också ett populärt sovställe. De sover inte alltid med oss men ofta, mysigt!

Maria
0

Min gamla katt sov alltid bredvid mig och jag saknar det väldigt mycket. Mina nuvarande två sover tillsammans i soffan eller i varsin stol i arbetsrummet.De vill sova tillsammans men inte med mig.Trist.

/Maria

_Cilla_
0

Sara brukar somna i soffan på kvällen när vi tittar på TV, sen när vi går o lägger oss kommer hon efter och hoppar upp i sängen. Hon sover nere vid våra fötter.

[catze]
0

jag tog hand om en hemlös katt förra året. jag brukade ligga i sängen och läsa en bok som vanligt och han fick gärna ligga vid mina fötter. han var bara i mitt rum eftersom han var rädd för öppna ytor andra rum) agrofobi tror jag det kallas.

men så fort jag släckte ljuset blev jag alltid nervös- jag ville helst inte ha honom i sängen då. det kändes liksom lite ovant och obehagligt även hans närvarå i rummet känndes lite ovant när jag skulle till och sova .kanske för att  jag är så extremt ljud känslig när jag ska sova och det känndes inte bra när han smög omkring i rummet.

hur som helst när jag släckte för att sova så plaserade jag honom bestämt på stolen i mitt rum han brukade vänta i några minuter så smög han tillbaks och la sig vid fotändan-han fattade nog inte varför jag  helt blötsligt inte lät honom vara där och jag brukade få bära bort honom typ 5 ggr innan han fann sig i det. j

ag tog hand om honom i 2 månader men jag vande mig aldrig att ha honom i sängen när jag skulle sova han fick helt enkelt vänta tills jag somnat då smög han alltid tillbaks och jag vaknade alltid med honom vid min sida eller vid mina fötterRäcka ut tungan

Destany
0

Zorro sover bredvid mig i sängen. några gånger har jag rullat på honom men han jamar så jag vaknar då. inte att han flyttar sig inte =) det har han gjort sen jag fick honom när han var liten..

Puma sover under soffbordet , hon har aldrig velat sova hos mig…

Kimbi
0

Min systers katter, Rambo och Semlan brukar sova bredvid en i sängen. Har inte en egen katt men jag är ofta hos min syster Flört

Sara87
0

Det är väldigt olika var de sover. De flyttar runt hela tiden :)

Linda_
0

Min katt Wille sover med mig i sängen, det gjorde han redan första dagen vi hämtade honom Glad

monkam
0

Min katt sover hos mig bredvid min kudde,köpte henne en korg men där sover hon inte

Sara87
0

#29 Fyyyyyyy f*n va söt :)

dj-pico
0

Min lägger sig vid knävecket på mig till att börja med. Fram tills jag somnat och flyttar sen till fönsterbrädet. Där ligger hon tills jag står upp.

Gullan402
0

Mina 3 katter sover i våra sängar. Antingen hos mig lr ngn av barnen. (Ibland är det 3 katter + en stor hund + 2barn i min säng…tur man har dubbelsäng…)

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Sara87
0

#32 hihi. låter trångt, men mysigt. :) Jag älskar (för det mesta) att ha katterna å hunden i sängen.

EnsamTjej
0

Hej hej!! Min katt Smulan hon ligger ofta med mig i sängen på natten, men sen rätt som det är då kan hon hoppa ner på golvet och lägga sig där…så det är olika..och ibland ligger hon och sover i fönstret

Erikalice
0

Mina kissar sover med mig i sängen. Stina brukar somna vid mina fötter, men på morgonen har hon förflyttat sig upp i höjd med min axel..Emil brukar sova på min mage.

sirii_
0

min katter sover oftas på sängen brevid mej men i bland på en matta :P

lothus1
0

Mina jamisar sover för det mesta med mig i sängen. Det blir snortrångt, men jättemysigt Räcka ut tungan

Jag har precis fått en till mjau och han ligger gärna i min säng också, ha, ha.

Tre katter i min enkelsäng!!!

Här kommer en bild på min nya bebis!

Klasselover
0

Våra katter ligger antingen i min säng, i fotöljen i mitt rum, fotöljen i vardagsrummet eller i sackosäcken i TV-rummet :) Om dom är ute, då ligger dom mest på altanen.

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Sara87
0

#38 haha, underbar bild ;)

lollo822
0

våran sover lite överallt. På dagen är de längst upp på kattklösen som gäller(går upp till taket) och på natten när vi själva skall lägga oss är det i sängen på min arm som gällerSkrattande