Vill köpa kattunge.
Hej, skulle behöva er hjälp för att kunna hitta någon som säljer en HELRÖD kattunge, könet spelar ingen större roll. Bor i stockholm så jag vill helst inte behöva åka så långt för en katt. Helst en liten kattunge som just fyllt 12 veckor. Bondkatt är vad jag är ute efter. Så snälla ni, kan ni hjälpa mig? För jag hittar verkligen inte. Tack!
Kollat med katthemmen runt omkring?
Ibland tar det tid att hitta den där katten man söker, men ha tålamod så hittar du nog den tillslut. 🙂
Och be att katten ska vara vaccinerad åtminstone, men gärna idmärkt, avmaskad vid behov och besiktad också. 🙂
Tack! Det ska jag tänka på!
Tror inte att katthemmen i Stockholm säljer ensamma kattungar. De vill att det redan ska finnas en katt i hemmet, eller att man köper två. En liten unge i en ny miljö behöver en kattkompis.
#3 jaha, men om man letar efter två heleöda syskon utav samma kön då? Det blir ju inte lättare att hitta eller?
De behöver inte vara syskon eller ens jämnåriga och de behöver inte vara av samma kön (de ska ju kastreras så snart det är möjligt, vid 4-6 månaders ålder). De behöver inte heller komma från samma katthem.
Det viktiga är att den lilla kissen har en annan katts sällskap, för trygghet och lek!
synd att du bodde så långt bort då vi har två oragea hankatter bondkatts kattungar :(
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
#5 nej jag vet men det skulle vara väldigt kul att ha jämnåriga kattungar (: Har tänkt på det förr men har alltid varit orolig för att katterna inte ska trivas tillsammans. #6 awww :(
#7 En trygghet med att köpa katt från ett katthem (förutom att den alltid är besiktad, avmaskad, vaccinerad och id-märkt) är att man brukar få lämna tillbaka katten om den absolut inte går ihop med den katt som redan finns i hemmet. Men med kattungar är det ingen större risk.
#8 jaha okej! Kan katten blir påverkad i framtiden om den uppfostras ensam? Alltså en katt som tas ifrån sin mamma för tidigt blir väldigt aggresiv(?) när den blir äldre, gäller det samma sak när den är ensam? Räcker inte familjens sällskap?

pratar du flytande kattspråk? Kan du tänka dig att tvätta katten på kattens vis? leka precis som katten gör med andra katter? Kan du uppfostra en kattunge att prata "katt"? Kan du ersätta en kattmamma till 100%?
Är det ja på alla de frågorna, ja då räcker nog familjens sällskap.
#10 Jag tolkade det som att KaptenYus vet mycket väl att en kattunge ska vara över 12 veckor när den flyttar. Frågan var nog om den kan bli aggresiv och allt det där om den bor ensam, utan en annan katt.

Vår Lea klarade sig alldeles utmärkt ensam och när hon väl fick en kattkompis kunde den lika gärna dra dit peppran växer så visst kan en katt klara sig utan katt-sällskap
Jag har också haft katter som trivs alldeles utmärkt utan kattkompis. Så länge de får mycket uppmärksamhet av familjen och aktiveras ordentligt tror jag inte att det är någon större fara. Fast självklart är det individuellt!
Jag vill tipsa dig om en annons på Blocket.se:
*länk raderad*
Två röda killar i Linköping!
# 14 Det är förbjudet enligt PUL att länka till blocket. PM:a annonsen i stället.