Kreativa kattlådelösningar
Hej!
Jag vet att det har funnits trådar om det innan, men jag lyckades inte hitta via sökfunktionen. Jag undrar om någon har foto på en mer "kreativ" kattlåda än de vanliga kattlådorna som säljs i butik. Exempelvis ni som byggt in kattlådan i en möbel, eller ni som köpt en låda/kärl som egentligen hade ett annat användningsområde än att vara kattlåda.
inte från iFokus men google bildsökning med söksträngen: cat litter box diy
https://www.google.se/search?q=cat+litter+box+diy&client=firefox-a&hs=Nt9&rls=org.mozilla:sv-SE:official&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=ZJgZUon0DfOu4QT50ICQCQ&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1920&bih=1097
diy/DIY = Do It Yourself
Låt inspirationen flöda
/Fridaybrew
Jag har ett skåp från IKEA som jag har två lådor i. Detta skåp är det. Jag har sågat ett hål i mitten på botten och så står det en låda på varsin sida om hålet. Katterna går alltså in underifrån.
#1 Tack för tips!
#2 Häftigt :)
Ni som har byggt in lådorna i skåp, kistor etc, hur blir det med lukten ifrån lådan?
Har man en tjusig möbel i hallen som luktar mök, eller hur får ni till det?
Jag kan bara ha lådorna nere i källaren, är väl nåt med ventilationen i huset gissar jag på, så för min del är det nog kört endå.
#4 Är också nyfiken på det..
Fast mina vanliga kattlådor som står på toaletten luktar bara mycket just när ena katter har gjort sina behov, annars luktar det knappt alls.
Det luktar inte så mycket från mina katters lådor alls, men visst kan obehandlat trä suga i sig lukt. Mitt skåp är dock inte sådant att det suger åt sig lukt och är lätt att torka ur.