lugn kattras som inte fäller???
Saknar att ha katt, men klarar inte av att ha päls i hela lägenheten. . Finns det någon lugn innekatt som inte eller nästan inte fäller??
Nä, alla katter med normal päls fäller, oavsett om de är korthåriga eller långhåriga. Är det fällningen som är det viktigaste bör du titta på katter som saknar päls helt eller som har mindre och annan päls än vanliga katter (rexar t.ex.).
Sajtvärd Katter iFokus

La Permen fäller ytterst sparsamt-
Stolt ägare till tre La permer
Jag har levt med bondkatt utan problem, och med ragdoll och hade då stora problem med pälsen ÖVERALLT. Men vill gärna ha en katt som är så lugn och mysig som ragdoll..men uta all päls överallt.. Har såklart kollat på nakenkatter, dock har jag hört att dom är väldigt aktiva. så jag är ute efter en kompromiss:-D
Fäller verkligen la permen sparsamt? Ser ju rikligt pälsad ut…

#4 Japp så är det.Tänk dig pudelpäls.🙂
Stolt ägare till tre La permer
va säjs om att damsuga?
Kan ju inte dammsuga katter ju! Jisses…
# 7 Det går utmärkt att dammsuga katter om man vänjer dem vid detta.
Jag skulle rekommendera dig selkirk rex! lockig päls (lockiga raser fäller inte eller ytterst lite) Det är en lugn ras då den är framavlad från britter och perser. finns i både lång och korthårig variant!
http://hem.bredband.net/catatacsmarvin/
länk till en uppfödare i sverige
Sajtvärd på Perser iFokus
lol nu tänkte ja ju på att damsuga huset men visst går det att damsuga katt oxå
#6 TS dammsuger nog ändå… Det handlar väl snarare om att slippa dammsuga så himla ofta som man behöver med vissa djur.
Självklart dammsuger jag! Men som ex. Man kunde se exakt vart ragdollen hade varit på dagen för det var pälsspår..mattorna var vita och alla kläder likaså..det klarar jag inte av. Och den borstades, dammsögs dock inte;-)
#12 Tricket är att inreda sitt hem i ljusa färger (och mycket vitt) när man har vita katter.
Sajtvärd Katter iFokus
# 13 Eller i grått om man har gråa katter😃
eller så köper man en rex katt som inte fäller 😃
Sajtvärd på Perser iFokus