Ang anmälningsfunktionen
Ville bara påminna om att den funktionen är till för inlägg som bryter emot sajtens Skrivregler, dvs svärord, påhopp etc.
Att man är av en annan åsikt är alltså inte skäl nog för att anmäla ett inlägg.
Det finns dom som gör det ändå.
Det kan vara en del som fått varningar idag, men av alla jag hunnit kolla på så var det ingen som bröt mot reglerna. Däremot rensade jag upp i någon tråd som började bli OT, så inläggen är ändå borta. Men ni har inte längre någon anmälning mot er.
Har också varit med om det. Fick av någon anledning ett inlägg nedröstat så det togs bort och fick en varning, fast jag inte bröt mot någon regel utan hade en annan åsikt. Väldigt synd att det missbrukas.
Puttar upp eftersom det känns aktuellt idag.
# 3 Det har jag ocksså varit med om.
De sista veckorna har det svämmats över med pm i min inkorg som berättar att ett inlägg har tagits bort här på sajten. Nu under kvällen har det hänt igen.
Majoriteten av de anmälda inläggen har ingen som helst grund i att bryta emot sajtreglerna. Att man inte gillar vad som skrivs är inte grund nog att anmäla ett inlägg.
Inlägg som har grund för att bli bortplockat kan vara av t.ex. rasistisk karaktär, kränkande ord, uppvigling till brott, avslöjande av en annan persons namn, adress etc.
Fortsätter denna funktion att missbrukas kommer jag stänga av funktionen helt enkelt, och jag tycker det vore väldigt synd, för den är alldeles utmärkt så länge den inte missköts.
Varför inte stänga av personen som missbrukar funktionen?
Det går inte se vem som anmäler.
Men går inte det att ändra på?
Möjligtvis att ifokus-killarna kanske kan se vem som anmäler, men om jag minns rätt så finns det ingen funktion som registrerar vem som anmäler.
Eller att för varje inlägg som anmäls har en moderator sista ordet och väljer om inlägget ska tas bort eller ej.
Indirekt har vi ju redan detta. Vi får ju ett meddelande om att ett inlägg har tagits bort, och att vi ska kontrollera om det är rätt.
Men jag kan ju säga att majoriteten av de anmälda inläggen är inlägg som jag skulle vilja placera i kategorin "Jag gillar inte vad du skriver", och det är alltså inga elaka inlägg med påhopp etc, utan bara att man inte har samma åsikt som den skrivit inlägget.
Puttar upp eftersom det ännu en gång är aktuellt.
Puttar igen då det varit mycket av detta på sistone.