Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 1873 ggr
JohannaEkroth
0

Icke klumpbildande kattsand

Okej, nu är det jag med kattsanden igen…. 😇😃

Nu har jag börjat med litter kwitter och inser att jag måste ha icke klumpbildande Kattsand.

Så jag köpte Misscat och den är helt värdelös. Suger ju ingenting. Stora korn och kisset flyter bara omkring på botten… Inte särskilt trevligt.

Behöver en sand som är icke klumpbildande som suger upp.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Imasy
1

Kan peewee vara ett alternativ?

Suger upp bra, tar bort lukt och är väldigt billigt, iaf om man köper vanligt bränslepellets.

[Elinors]
1

Du kan köpa fresh & easy. Är en kristallsand, luktfri. Alla katter gillar dock inte den pga de hårda kristallerna, så du får nog testa och se :)

[Elinors]
0

Oj, såg nu att du skrivit sand med tjocka bokstäver så mitt svar var kanske inte till ngn hjälp ;)

JohannaEkroth
0

Jag vill ogärna gå över till pellets eller kristaller då jag precis har börjat introducera litter kwitter utan jag vill hålla mig till sand, å de alltid har haft sand. 

Jag har hållit på i en vecka och de går på den, så jag vill inte avbryta detta.

jollycox
0

Jag vet inte hur majsströ ser ut, om det är som sand, dom är klumibildande och dyra men nerspolningsbara.
Här har du två
http://www.hemfoder.se/world-s-best-cat-litter-extra-strength-15-kg/
http://www.hemfoder.se/canada-litter-corn-7-71-kg/

Tillägg: Det ser ut som ljusbrun grovkornig sand.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

JohannaEkroth
1

Nu har jag panik och ska snart åka och handla SAND, men vilken sort? Ett enda krav förutom ICKE klumpbildande och det är att den suger upp urinen.

Eldorado, ICA whatever. Bara inte MissCat.

Snälla, något förslag. Blir dyrt och funkar inte att hamstra hem en massa olika.

Imasy
0

Eldorado stinker verkligen apa! Den suger kanske upp, men den tar defentivt inte bort lukten från urin, och sanden luktar unket i sig.

JohannaEkroth
0

Tack Imasy, då ska jag utesluta den. 🙂

Mer?

[nettaahs]
1

Ica basic sand har jag tidigare använt, har inte upplevt att det luktar illa, och det suger upp bra! :)

JohannaEkroth
1

Tack nettaahs. ❤️