Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 629 ggr
MangoMelon
0

Det bästa torrfodret?

Hej! 

Jag har en 7 månader gammal Don Sphynx hona som jag måste hitta ett nytt torrfoder åt. Det fodret hon åt hemma i Ungern finns inte att få tag på här och jag har tillfälligt gett henne ProPlan Kitten. Hon är relativt aktiv, busar på och leker, men sover också väldigt mycket, precis så som kattungar gör. Hon verkar ha känslig mage för bajset luktade väldigt illa så länge hon fick de torrisarna som uppfödaren rekommenderade, det har blivit bättre sen jag böt till ProPlan. 

Nu vill jag ha ett foder som innehåller så mycket protein som möjligt, och så lite spannmål som möjligt. Ingredienser som boostar immunförsvaret är ett stort plus. Jag är inne på den naturliga linjen, barfar mina hundar men har inte möjlighet att barfa katterna tyvärr. Vill inte ha Royal Canin heller. Har varit inne på Applaws och Taste of the Wild, den senare har dock inget speciellt kitten foder om jag förstått det rätt?

Jag vet att det finns lika många åsikter som det finns människor på detta forumet men jag vill i alla fall ställa frågan och höra era åsikter och erfarenheter :)

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Fridaaaa
1

Skulle säga helt spannmålsfritt:

Applaws
Acana
Tast of Wilde
Mjau & Bozita (mjukmat)
Färskfoder
Barfa

Är några bra 🙂

Mina har applaws torrfoder och mjaus mjukmat. Märkt på gammelkatten att hon fått bättre päls och ökat aptit (alltså vill ha mat) mm.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

EvaSe
1

Orijen och Carnia Lynx är mina favoriter.

De innehåller så mycket protein och fett att det inte behövs speciellt kattungefoder.

/EvaS

S*Capsicum´s   www.capsicumcats.se

Bellbooh
1

Orijen har jag börjat ge mina katter nu efter att ha haft Eukanuba tidigare. Då ger jag dem Cat & Kitten. Visst det innehåller lite fisk och så men i slutändan bestämde jag mig att ge det till mina katter eftersom det innehåller mer protein och det är spannmålsfritt. Visste inte riktigt om de skulle gilla smaken så var lite orolig över det när jag beställde 6,8kg men när jag öppnade påsen så kastade de sig nästan på mig och betedde sig som att Orijen maten var någon slags godis, så jag är glad över det, att de gillar smaken också :)

starfredberg
0

Tass :)

Duvlyckans kaninuppfödning av dvärgvädur

Fridaaaa
0

#4 Man kan bokmärka 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

starfredberg
0

#5 Funkar inte på min mobil ;)

Duvlyckans kaninuppfödning av dvärgvädur