Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 668 ggr
Arrowhead
0

"Slå ihjäl sommarkatterna"

Har ni sett det här?

Jag visste inte riktigt va jag skulle säga efter jag såg det här.. Hur tänker han igentligen?! Slå ihjäl dem, dränk dem, gör mössor..

Va tycker ni? Om det han säger och vad tycker ni man bör göra med alla sommarkatter?

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article17301951.ab

[Emma--]
2

Det han föreslår är olagligt för det första, men sen är han antagligen ute efter att just provocera. Och menar han minsta lilla av den han säger så har han som många andra en trist syn på katter och ger dom noll status.

Emshify
0

Men herregud vilka idioter det finns… Totalt okänslig. Och vad vill han åstadkomma med att provocera liksom?

sjöholm i hålan
1

Det bottnar i en enda sak !! Pengar och mediakåt !! Gubbjäveln har ju knappt varit i hetluften på länge och han känner kanske ett behov av att det är dags att göra nån form av skandal..Som nämda exempel….Då blir han omskriven och kan håva in nya miljoner på en massa avancerat trams.. Gert,snälla rara söta älskade vän…Gå i pension och bli bortglömd och vandra in i dimman….Eller gör nåt vettigt istället -----

SolidShinta
2

Undrar hur många idioter det finns som tar hans "råd" på allvar dock. Då menar jag alltså folk som kommer göra så som han säger bara för att de har hört det sägas på radio. :/

[Elinors]
0

#4 Tror inte att folk utan tanke på att döda kattungar kommer göra detta efter att de hört det sägas på radio. Tycker människor att en sak är fel och någon annan förespråkar detta som rätt, kommer deras egen åsikt om att det är fel, troligtvis bara bli starkare. Detta kan ses på många diskussioner här på katterifokus :)

Men människor som redan tänkt tanken att döda en katt, eller som redan gjort det, kan möjligtvis känna att det är mer acceptabelt p.g.a. Gerts uttalande. 

Vad Gert ville åstadkomma vet jag inte. Om det var för att provocera tycker jag det är tragiskt. Var det omvänd psykologi (att han faktiskt värnar om katterna och tycker tvärt emot vad han sade) är det ett dåligt sett att ge problemet uppmärksamhet på. Speciellt då han framställer katten som en slit och slängvara vilken du inte behöver ta ansvar för: "… varför ska man behöva ta ansvar för en katt i 15-20 år?".

Usch!