Klona katt? :S
Hittade en hemskt konstig artikel :P http://illvet.se/manniskan/sjukdom-behandling/forskare-klonar-katt
Jag hade inte en susning om att forskarna har lyckats klona en katt, men jag tycker att det är lite läskigt. Man borde inte leka med naturen så här. Man vill väl inte direkt spara celler tills ens katt går bort och sen skaffa sig en klonad copy cat? Eller? Skumt…
Bara häromdagen gick det en dokumentär på TV om amerikaner som låtit klona sina döda hundar så jo, det finns de som sparar celler för att klona sina döda djur. Dessa människor var helt klart speciella och hade inte bearbetat sorgen efter sina hundar. 50000 dollar tror jag kalaset gick på. Dyyyr hund.
#1 jag har viss förståelse för att man vill leva med sitt älskade djur för alltid, men även om man klonar ett djur så blir det ju inte samma. Dom må vara exakt likadana, men det är ju inte samma :P
Jag kan inte föreställa mig hur dåligt jag kommer att må när min katt går bort, men jag skulle aldrig klona honom :/
Jo, jag såg också dokumentären om det. Det verkar ju hel skumt.
Det är ju sjukt mycket hemlösa katter och då tycker jag att man borde hjälpa dom istället för klona en katt. det är verkligen skumt.
Och när kloningen dör, ska man klona igen då eller? Ja, jag tycker man ska låta djur vara djur och när dom dör får man gå vidare. 🤦♂️
Det är ju inte bara gener och arvsanlag som formar en levande varelse. Även om man lyckas klona sitt husdjur när det gäller utseende och genetiska förutsättningar, kan man aldrig klona de erfarenheter och upplevelser som format och påverkat kattens individuella personlighet och beteenden.
Sajtvärd Katter iFokus
#4 precis! Katten ser likadan ut, men den blir ju någon annan.
Om vi skulle klona en människa, så skulle det bli en form av tvilling, men en helt annan människa. Om jag varit nära att drunkna så kanske jag är rädd för vatten, när min klon älskar att bada tex :P
Usch, läskig tanke tycker jag. Man kan ju inte klona en själ. Känns som att försöka leka Gud på ett högst olämplig vis.