Vart köpa lock till kattmatsburkar?
Som rubriken lyder:
Vart kan man köpa lock till kattmatsburkar? :/
Känns mycket trevligare och fräschare att ha ett lock på en öppnad burk istället för att den ska så halvöppen.. :)
Tackar för tips!
Mat ska inte förvaras i öppen nonservburk. På mitt Ica Maxi så säljs burklock i hyllan med kattmat. Men har du tur så vet din handlare att man inte ska förvara maten i burken och säljer nye lock. Lägg över maten i en ren plast eller glas burk med lock.
Stolt ägare till tre La permer
Okej, har lagt över maten i en glasburk :)
Men en grej jag funderat lite på, ska det stå i kylskåp eller skafferi?
Jag förvarar den i kylen Skafferiet är för varmt.
Stolt ägare till tre La permer
får jag fråga varför det inte får stå i öppen konservburk? nu har jag ju tetra för det mesta men ibland blir det en o annan konservburk (skall dock också fixa glasburk nu ), men inte hört det förut så vill gärna veta varför också :)
Okej tack! :) Tänkte för min katt gillar inte när det är för kallt så hon låter det stå tills det blivit lite ljummare :)
Men tack för tipsen :)
Undrar också varför det inte får stå i försluten konservburk? :)
Har hört att det dels kan bli en kemisk reaktion, då det är själva tillslutningen som bevarar maten fräsch, samt att bakterier kan utvecklas.
Om det inte går att ha en maten i en konservburk i kylen pga maten blir ofräsch eller bakterier undrar jag hur länge era burkar står öppna?
Mina brukar/tetror ska vara slut efter 24 timmar, dem ska inte stå i kylen i dagar för då blir dem äckliga…
#7 Du lägger ju det i en plastbytta i kylen.
men fortf. inget svar om just varför? jag vill ju gärna veta varför man inte ska göra si eller så också, någon? :)
jag har heller inte dom ståendes särskilt länge, tar slut på ett dygn åtminstone.
tack så mycket!