Tankeväckande ord.
Sitter och surfar runt på lite olika sajter här på IFocus.
På Choklad i focus finns den här tänkvärda reden med i reglerna.
Utgå ifrån att allt du läser har skrivits med gott uppsåt.
Det är något som man ska hålla i minnet.
Stolt ägare till tre La permer
det tycker jag är en självklarhet.
http://www.ifokus.se/about/rules_of_conduct
här finns skrivreglerna som omfattar alla sajter, och där finns även den regel som ts tar upp.
Tycker oxå det är en självklarhet men ibland undrar men lite om hästarna har rymt från vissa^^ 
#3 en lite onödig kommentar tycker jag..
Det är ofta denna regel bryts: Respektera även uppfattningar som avviker från dina egna.
Har sett hur en del tar med sig beteenden som är vanliga på andra sidor, och tillåts där, till denna sida. En del trådar här startas med förutfattade meningar som garanterat leder till tjafs. Ofta är det folk som annars inte skriver så mycket här, men däremot är väldigt aktiva på andra sidor.
Det är vanligt att man som lindrigast skriver att den andra inte förstår något eller inte fattar t.ex.. Det kanske inte låter så farligt men är man mottagare så känner man sig som de tycker man är dum i huvudet. Har nyligen blivit beskriven som" arg norrlänning" på hittekatter efter en diskussion på FB. Människan skriver att man ska protestera hos polisen. Jag tycker det är dumt, bättre protestera hos länstyrelsen i så fall eftersom de tar besluten.
Helt plötsligt vill inte jag hjälpa katter. Jo det vill jag och gör i stort sett varje dag de senaste fyra åren. Men jag har en annan åsikt i vissa delar. Det har alltså gått så långt att man "förföljer" åsikter på andra sidor. Dessutom på sidor som skapats i vår stad av vänner till mig. Nej man har tydligen bättre koll 50 mil härifrån, och känner mig bättre än de vänner som skapat sidan. Samtidigt tjatar dessa personer om att höja statusen. De är ofta och gnäller på raskattsmänniskor kontra huskatter, eller rättare sagt hittekatter, vilket också bara skapar osämja istället för att höja status. Predika en sak och göra något helt annat är det inte bara politiker som gör tydligen.
Nu blev det ett gnällinlägg, men för att förstå varför det uppstår kanske man till att börja med ska respektera andras åsikter som regeln säger. Ni kanske tycker jag har fel, skriv gärna det men jag behöver inte 30 inlägg från samma person.
3 som jag sa: tycker oxå det är en självklarhet att man utgår från att den innan utgått från god uppsåt. Även om vissa inte alltid verkar så smarta, det är då man får ge bra svar så man förhoppningsvis får sitt svar förstått o kanske lär personen något eller att man helt enkelt kan hjälpa personen med sitt svar/hjälp.
#6 Du anser tydligen att du är smart iaf.. Jag tycker att det är otroligt nedlåtande att skriva så.
7 okej.. 

Ett annat klokt ord är
Alla katter har ett livsvärde men alla katter har inte ett avelsvärde.
Stolt ägare till tre La permer
#11 Det är ju verkligen sant.
Ja det i #11 var väldigt bra sagt!
Putt
jag instämmer bra ord.
ha en bra dag. kram
Puttar
Puttar upp igen :)
Och igen :)
Tänker på den här tråden då och då :) tyckte att det var dags att putta upp den.