Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 2812 ggr
TIMMY
0

sureflap eller petporte?

Hej!

Vi vill skaffa en kattlucka med mikrochipavläsning och jag skulle beställa petporte men såg att det fanns andra märken. Vilken tycker ni att jag skall välja?

Läste eng recensioner att katter hade fastnat med tassar, och att andra inte gillade att ha en sladd löpande från dörren…vilket jag förstår. Dessutom skulle jag vilja veta hur länge dörren hålls öppen när en "godkänd" katt närmar sig, hur nära måste den vara? Och skulle det gå för en "ej godkänd" katt att smita igenom samtidigt?

Hur går era erfarenheter?

Tack på förhand! Hatar att känna sån beslutsångest!

/IDA

TIMMY
0

surfat runt lite och det är en enorm prisskillnad på petporte iaf. Ett ställe tar 2000 kr och ett annat 1000 kr! Båda den nyare modellen.

AnnaFagerell
2

Häftigt, finns det? Det är ju billigare än min scanner, hur kan det vara möjligt? Tänk om man skulle bära runt på en kattlucka istället för scannern   😉

Medarbetare på djurskydd.ifokus

TIMMY
2

hej igen!

Beställde en pet porte till bra pris på zooplus! Bilden som websidan visade var den nya uppdaterade luckan så jag trodde ju att jag gjorde ett kap! Blev rätt besviken nu när jag fick hem den och det är den gamla modellen. Typiskt att man ALDRIG kan hitta en riktigt bra sida att beställa saker från utan att det alltid skall vara något som strular, har hänt mig alldeles för många ggr. Blir lite sur då dom säkert visste att returfrakten till tyskland är apdyr och de flesta inte orkar bråka. Jag tycker inte att jag skall behöva betala för returen då det är dom som gjort fel…

Så, har någon tips på BRA sidor på nätet man kan handla ifrån? Tack på förhand!

TIMMY
0

hur hade ni andra gjort om detta med felleveransen hände er?

jbe
2

Fanns ingen beskrivning där det framgick vilken modell det var? I så fall hade jag klagat på att jag fått fel vara. Eftersom det är de som gjort fel så skall de även stå för frakten. Be om en gratis retursedel. 

Jag reklamerade klädsel till barnvagn som kom i fel färg en gång i tiden, det fungerade bra och jag behövde inte ens skicka tillbaka den klädseln som var fel. Hoppas att zooplus hanterar klagomål på liknande sätt

TIMMY
0

tack, skall göra som du sa och be om en returfraktsedel. Får man en pdf med streckkod går det ju supersmidigt att skriva ut, klistra på och lämna in. TACK!

TIMMY
0

i beskrivningen stod det ingenting om modellen. Jag vet inte heller vilka saker dom gjort om, tror inte det är så mycket. Dock var ALLA bilder, samt deras inskickade kundbilder, endast bilder på den nya varianten. Vi får se vad dom säger när jag får ett svar från kundtjänst. ;-/