Söker uppfödare av Hjortronkatt

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Här är en annan som hämtat sin vid 8 veckor om jag tolkar bloggen rätt.. http://diamantkvinnan.blogg.se/category/allmant-52.html
Vad är det för något? En röd huskatt el?
#3 Ja det är röda huskatter som en dam kallar för hjortronkatter.
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
#0 ohja de finns mycket om denna s.k uppfödare. Inte seriös för ett rött öre. Började med att massproducera röda katter av blandningen mco/ragdoll under namnet Norrlands guld. Vet flera som anmälde det då de är ett varumärke då bytte uppfödaren till hjortronkatterna. Har sålt katter under 12v och låter honorna få kull på kull.
#4 fast då hen var tvungen att köpa in nytt blod är hjortronkatterna numera andra färger än röd 😉

#5 man undrar ju hur svårt det kunde vara at hitta en ny avelskatt som var röd. Inte jätteovanligt tycker man. Speciellt om rasen inte spelar roll bara den är långhårig.

Att hon är fruktansvärt otrevlig är ju inte så trevligt heller =( Hon förstör så mycket för oss som är seriösa uppfödare.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Hum,,undrar om det är från denna uppfödare min kisse kommer ifrån, hon är iallafall en blandning mellan mainecoon och ragdoll, och ägaren jag köpte katten av sa att hon köpte katten från en uppfödare vars katter kallas hjortronkatter. Dock är hon himla liten för att vara av de raserna och vara över 2år?! Tycker att med de raserna borde hon bli lite större en vad hon är?! 😐
Tyvärr är det inte ovanligt att folk luras. Det är väldigt vanligt speciellt när katterna har längre päls att det sägs vara skogskatt, maine coon, perser osv.
#9 Det är nackdelen med att köpa huskatter som sägs vara någon ras, man vet inte vad man får.
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
http://norrlandsgulds.blogg.se/index.html
Hittade detta… …finns tydligen i Hede, Härjedalen, kallar sig för Ann.
Hon kallar sig fortfarande för norrlands guld.😡
#13 nix blogglänken i #12 är ju hennes blogg då hon hette Norrlands guld..
Då är det klar, min katt kommer alltså från henne, kul med en oseriös uppfödare! Antar då att min kisse kom till förra ägaren innan hon var 12månader, kan inte det ha konsekvenser på katten?😮
# 14 OK!

#15, hur gammal är katten du köpte från henne nu, och har du andra katter också?
#17 Katten är lite över 2år nu (jag köpte henne inte från uppfödaren) Jag har inga andra katter eller djur hemma. Katten trivdes inte med det hos den förra ägaren, hennes hundar och andra katter fick all uppmärksamhet. Så när jag köpte henne ville jag försöka komma närmare henne och ge henne den uppmärksamheten hon inte fick innan. Hon var och är väldigt bitchig och när jag köpte henne kunde man inte ens ta upp henne. Har haft henne i över ett år nu och nu trivs hon här och hon drar sig mest till mig och är mycket mer tillgiven.🙂
Är hon kastrerad? Honkatter blir så mycket lugnare och mer tillgivna när de har kastrerats. Innan är de mest hormonella och alltid på sin vakt aka "bitchiga". ;)
#19 Hon är kastrerad 🙂