Fota på kattutställning
En bekant till mig har sagt att jag borde åka och fota på en kattutställning och sen försöka sälja fotona. Men jag har aldrig varit på en kattutställning. Hur ser det ut? Hur går det till? Och hur ska jag göra för att i sånnfall kunna fota katterna? Jag skulle i och för sig kunna höra med Erik, men eftersom jag inte känner han så bra är det läskigt.
Jag är full med frågor xD

Dom utsällningar där det varit fotograf på så har dom hade ett ställe lite vid sidan om där utställarna kan komma med sina katter och få fotade och sen se om det blev nån fin bild.
Vet du nånting alls om hur det brukar se ut?
Jo jag vet typ att det är många rader med burar :P lol är helt borta på det här området.
Får man ha katterna lösa där borta? Har för mig att dom måste vara kopplade.

Katterna sitter ju i burarna och bärs fram till bedömningsbordet. Koppel har inte jag sett någon som haft i alla fall.
Ja, du får väl börja med att kontakta någon arrangör, för det är inget man får göra "på egen hand" så att säga. Ofta kan man ordna ett avskiljt rum till dig och katterna, där du kan ställa upp din utrustning. Och nä, koppel brukar man inte ha på utställning - några få går runt med sina katter i sele om de inte trivs i burarna, men annars är katterna antingen i sina burar, eller i husses eller mattes famn. :)
#4. Okej :)