Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 855 ggr
Litenmentuff
0

Hur ska man orka leva?

Förlåt att jag skriver i detta forum om mina känslor..Kanske borde skriva nån annan stans..Ni kan låsa eller ta bort om jag bryter mot några regler..Jag har ont i mitt hjärta..Jag vet inte längre om jag vill leva kvar i våran onda värld..Överallt läser man om elände och sorg..Varför ser världen ut som den gör? Jag klarar inte av att leva bland så mycket ondska..Överallt hör man om folk som plågar och slår djur..Varför ska det vara så? Dessa fyrbenta små liv som inget annat vill än att bli våra vänner…Trots detta så ska dom misshandlas och plågas ihjäl..Blir så ledsen i hjärtat..Ledsen

Fall efter fall läser man om individer som dödar försvarslösa djur..Bland annat pojken från Högsbo som torterat och dödat massa katter helt utan anledning..Är inte det ondska så vet inte jag vad ondska är..Och nu senast massa katter som försvinner spårlöst i Södertälje..Jag orkar inte leva i denna ursäkta förbaskade falska och onda världen. Jag ser inga ljusglimtar bara hat och elände och massa ondska..Och det är endast vi människor bakom allt elände..Usch blir snart människohatare..Och det vill jag ju inte..Gråter..

[Emma--]
3

Förstår att du blir ledsen över allt dåligt, men det finns mycket bra här i världen också och många goda människor.
Tänk på det positiva du kan göra för djuren. :) Djuren behöver goda människor :)