Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 12368 ggr
Karmatarerskanise
0

Vad väger era katter?

Skulle vara kul om ni kunde skriva vilken ras ni har, färg och vad de väger :)

kickboard
0

Vägde två av våra igår och huskatten Tiger är nu tyngst med 6,7 kg, mycket muskulös och lång i krppen. Tiger är röd och vit.

Blandrasiga (huskatt/norsk skogkatt)  svartvita Rasmus väger 6,6 kg. Han är mera rund av sig och lite kortare i kroppen än Tiger.

evamojje
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rasmus är huskatt/norsk skogkatt på 7,2 kg och bara muskler och enligt min veterinär så kommer han antagligen växa lite mer på både längden och vikten, en mycket ståtlig kisse som han säger och jag kan ju bara hålla med *L*

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Murre_Uddiz
0

Murre: Bondkatt, svart väger lite över 5kg

Murre_Uddiz
0

Sickan: Bondkatt (brorsa med Murre) & hittekatt. Svart/vit. Vet inte riktigt hur mkt han vägde när han vra hos oss. Nu har han sprungit iväg förra vårenGråter

persbergarn
0

Sara är en Perserhona på snart 3 år väger bara 3 kg men hennes bröder väger upp mot 5kg

mina
1

Mn katt heter Lothloriens sengrim Took väger ca 6 kg och är en svartsilertigre norsk skogkatthane. Här kommer en bild

Naomi85
0

Lilla saga väger än så länge 2,7 kg, me det går uppåt. hon är snarrt sex månaderSkrattande

Linda
3

Vår katt väger över 8kg!!!!

Han är en korsning med blue russian, huskatt och något mer.

Fija
0

Min kära Franz väger 7,7kg nu. Han har varit på bantning har vägt runt 9kg. Han är jämt hungrig å trycker så länge det finns mat framme!

Å min andra lilla kisse Tjorven väger ca 3kg, men hon är ju bara bejbi än!

Lotta
0

Jag har en brunmaskad Helig birma som väger ca.1,7. Hon är nu 4 år och en riktig ullboll. Jag har blivit helt såld på den kattrasen, hon är så speciell i sättet Glad Här är en bild på den sköna damen.

Linda
0

#9 Vilken gobit!

Hawknestgrove
0

Arne väger bara 4,1 kg. Han har gått ner 0,5 kg sedan i höstas,vi skall till vet i morgon och ta prover. Pigg som 17 för övrigt. Veten sa, att det faktiskt KAN vara anorexi!!!!! Någon som hört talas om det? En annan bekant till mig hade hört att det kunde förekomma……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

steffy
0

ingen aning vad de väger. mamman är norsk skogskatt och pappan är okänd(bondkatt tror vi). de är 1år

Veduran
1

#12 nej jag vet inget om anorexi hos katt, men jag kom att tänka på giftstruma. Min gamla katt fick det, hon gick ner i vikt och fick förändrat beteende. Men med strumatabletter blev hon bra. Nu fick hon juvertumörer i samma veva och dom var inte alls snäll så Tofflan dog av dom.

Behöver ju inte vara struma som Arne har, men är det det så är det rätt lätt avhjälpt. Bra med prover iallafall.

Karmatarerskanise
0

#12 Menar du att en katt skulle tycka att den var för fet? Har jag lite svårt att tro.. Är de så utseende brydda?

Hawknestgrove
0

De ska ta prover för struma också. Men hon kände på körtlarna och de verkade bra. En annan tråkig anledning kan ju även vara diabetes, men jag har även svårt att tro det. Han äter ju så himla lite… Knaprar i sig bara 50 gr Hills kitten om dagen. Han får detta foder på vetens rek, då han alltid haft svårt att läga på sig.Hills Ad är bläh, får till nöds i honom en tesked om dagen. Han är väldigt kräsen alltså.

Snusan
2

Vår skogispojke väger drygt nio kilo och är bara 15 månader så när han är färdigväxt får väl vi hyra stallplats åt honom Fot i munnnen

Karmatarerskanise
0

#17 ojdå :)

DevonRex
0

Har en kompis som har flertalet katter. En har fått diagnosen anorexi och en annan hetsäter. Hur de håller ordning på matningen är mig en gåta… men jag vet att den som hetsäter får mat på bestämda tider, trots att hon skriker efter mat hela dagarna och hon med anorexi äter ingenting stundtals… jag vet faktiskt inte hur man löser det, men jag har hört talas om katter som fått diagnosen anorexi iaf… så du är inte ensam. Om det sen stämmer, vet jag inte… och vet heller inte vad katten tänker, men jag tror inte hon tänker att hon är fet och måste banta… så tror jag inte katter tänker, faktiskt.

Pia
0

Nej jag tror diagnosen anorexi kan vara ganska vid, att det är en form av beteendestörning vad gäller matintag snarare än att det måste bero på att djur tänker på utseende.

DevonRex
0

Det låter vettigt. :)

DevonRex
0

Har två devon rex-honor. Min svarta dam väger 3,5 kg och min lila tös väger än sålänge bara dryga kilot… :)

Iza_the_cat
0

12 kg inte överviktig eller tjok

En britt Hane

Jenna-Gun
0

Så här väger våra.

Lucy         4 .1 kg
Cirri         3.3 kg
Leo           5.4 kg
Jesper       4.2 kg
Bamse       4.1 kg   
Sara          2.8  kg

Jenna

La_Joz
0

#23 Wow! Vilken stor och ståtlig katt! Verkligen fin kille!

Själv har jag en liten Cornish Rex. En 5-årig hona som heter Mistie och väger 2,7kg!

MiroSputnik
0

Min Sputnik väger 11,5 kg och Mir 5.5 kg.

troja
0

Min Troja väger 7 kg !!

Han är en huskatt.

Han är gul/beige på kroppen. huvet, tassarna och toppen på svansen är vit!

Simson
0

Jag försökte väga minstingen Indy som är ett år. Vågen gick dock bara till 5 kg så det gick ej. Det får bli inköp av en "större" våg så får jag återkomma. Atos är det ingen idé att väga…han är MYCKET tyngre! Flört

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Siss
0

Mina katter väger cirka 6 kg båda två, Måns lite drygt 6 och Kasper exakt 6.

Kasper är huskatt och Måns är 75% Skogkatt.

Margona
0

Båda mina väger cirka 7 kg, de är 11 månader och 2.5 år.

evamojje
0

Har skrivit ett inlägg högre upp men av någon anledning så skrev jag Rasmus och inte Mojje som det naturligtvis är *s*

Mojje är huskatt/norsk skogkatt på 7,2 kg och bara muskler och enligt min veterinär så kommer han antagligen växa lite mer på både längden och vikten, en mycket ståtlig kisse som han säger och jag kan ju bara hålla med *L

Tassar från Eva & Mojje

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Hawknestgrove
0

Tack Jenna, inte bara jag som har spinkisar till kastrerade pojkar, alltså. Blodprovet visade på lite nedsatt njurfunktion, så nu blir det Hills Kd för honom. Han gillar det sådär…. Någon som vet vad jag kan tuta i honom för att han skall bli rundare? han älskar kokt fisk, men det är ju tabu numera. Likaså egna promenader med pejl. Så i fortsättningen så får jag ta och använda pejlen som förlängt koppel och gå ut med honom och ha honom under övervakning. Inga  läckra villebråd  längre, alltså….

Terrierlina
0

Vi har två bondkatter som väger knappt 4 kg…. skumt nog sa vetrinären att det är lite för mycket…. hmm…. tycker absolut inte att de är tjocka!

evamojje
0

#32 #33 det beror ju helt på vad för ras man har :-)

KvirrZ
0

Min lilla flicka är en huskatt på ca 5 år och väger runt 2 kg, alla tror hon är kattunge :P Men hon är min lilla "dvärgkatt" :)

- Mvh Emma

Erikalice
0

Vägde just mina två busar som är huskatter på 8 resp 10 månader. Båda två vägde drygt 4 kg. Stina börjar bli en liten tjockis, får börja hålla isär dem när de äter för hon äter gärna upp Emils mat också eftersom han inte är lika matglad som hon är. =P

Matilda__93
0

Sixten väger 6,1 kg ungefär GeneradOskyldig . Men han går på dietfoder nu.. Hills :P . Men veterinären sa att han skall gå ner 1 kg xD .

Destany
0

Zorro pojken väger 5.6 kg.. man känner revbenen tydligt

Puma tösen väger 3.7kg hon e jätte smal.. skulle vilja att hon äter upp sig lite men det vill inte hon äter inget med fett på…

virvla
0

Kerstin är en Devon rex och väger 1,5kg ganska exakt! (och jag fick just hem henne så hon är inte undernärd utan en unge! Räcka ut tungan )

zimzon
0

Mina katt är en blandning mellan Norsk skogkatt, perser och huskatt. Han väger just nu ca 6 kg, men han är lite smal så vi försöker få upp honom lite mer i vikt. Som lägst har han vägt 5 kg, så då var han väldigt smal.

anki1
0

mellan 4kg och 5 kg Sotis väger4 kg  Sessan kan inte hanteras, gissar att hon väger närmare 5 kg. Hon har ökat i vikt på sista tiden. (ej dräktig)

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

cia4fun
0

Min skogis väger 7.5kg och min blandis 6.5 kg!! STOOORA kissar!!!

anebit
0

Rasmus, Huskatt   snart 14 år  ca 10 -11 kg. Han har alltid varit stor men visst har han lite extra mage nu precis som sin matte.  Ha, ha, ha

//Ann-Britt

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

camillasigge
0

…….och min lilla blandishona Josefina (huskatt-perser) på 2½ år  väger bara ca 3½ kg……hon är väldigt nätt

Jenna-Gun
0

#32 Tycker inte mina är spinkiga.

Fast de är inte så stora i växten någon av dem.

Jenna

LinaN
0

skogiskorsning, 2 år hankastrat, ca 5-6 kg skulle jag gissa på….. Man knuffar itne så lätt på honom vill jag lova.

huskatt, hona 3 år, ca 3 kg

huskatt, hona 6 mån ca 1-1½kg värsta ragdoll katten, lyfter man henne så slappnar hon av i alla leder….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Titti
0

Vimsan, Sköldpaddsfärgad bondkatt, hona, 3,4kg
(vägdes den 20/2 2007)

Rita-S
0

Celine, huskatt, föt juli 2000, väger 6 kilo och lite. Nej, hon är inte överviktig, jag har redan frågat veterinären många gonger om hon borde bantas lite, och han tyckte inte det va nödvändig ;D

Ronja, korsning huskatt/skogkatt, hane, fött februari 2002, väger 5-6 kilo. Heller inte han/hon/den/det är överviktig som tur är ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Anterrabae
0

Ja jag har ju då två älsklingar.. Neo och Ester.

Neo är norsk skogskatt och bondkatt och väger strax under 5 kg Tror han gått ner lite sen vi flyttade till hus i höstas (den svartvita).

Ester är kort och ganska tjock.. även hon runt 5. Fördelen med henne är att hon går ner när våren kommer och det inte är så jobbigt att vara ute. (den grå-vita)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Ixatrixa
0

Jag har skogisar och honorna har vikter mellan 3-6 kilo och killarna väger mellan 5-7 kilo och så har jag småttingar förstås men de är bara sju veckor så de har inte kommit över ett kilo ännu;)

BlackMoon
0

Min blandis väger 4 kg och är 9 månader

troja
0

Min huskatt väger 7 kg.

Pia
0

Oh så gullig hon ser ut, troja:)

Anterrabae
0

Det nya tillskottet i familjen, Findus (bild kommer senare) väger runt 6-7 kg tror jag. Ska ta och väga honom när han känner sig lite mer hemma.

Just nu går alla tre katterna på tå och fräser och morrar lite åt varandra, men nyfikna är de :)

//Ida

Anterrabae
0

Nu har fixat en findusbild. Detta är altså det senaste tillskottet i familjen. Han flyttade hem till oss igår.

//Ida

Kenzo
0

Min kisse Kenzo väger 4,8 är en norsk skogkatt 16 månader.

BlackMoon
0

Min bondkatt väger 4 kg och är 11 månader

Miaa
0

# 35

Förvånad jisses vad våra "dvärjar" verkar lika. min lilla Flisa som är fem år vägde sist jag vägde henne drygt 2 kg. hur är din lillas päls? nåt speciellt med den?

Miaa
0

ojsan jag glömde. Flisa är en huskatt (om det nu är vad man kallar icke renrasiga katter), dock har hon otroligt silkeslen päls, pratar som en siames, har långa ben och väldigt muskulös kropp. nån som har nån idé om vad hon kan ha i sig?

thilda-
0

jag vet inte vad min väger.. Och jag vet heler inte vad det är för ras.. Hon är en "Gatu-korsning"

CarolineO
0

Min Emmy väger 2,5kg, hon e ganska liten hela hon…. men min sambos föräldrars katt, missan väger 10kg… Och det är enbart fett på stackarn! Det är så illa att hon ligger ner och äter, och ligger hon på soffans ryggstöd väller det utanför på båda sidorna…     Henne är det synd om tycker jag….

anki1
0

sotis väger omkring 6 kg tror jag och Sessanvet jag inte men där omkring antar jag, men hon är lite rund om magen ( hon har en annan smalare kroppbyggnad) hon är kastrerad båda är sk huskatter

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

GucciDior
0

Min katt Lotus är svart med en liten vit prick på magen. hon är en blandras mellan Norsk skogis och bondkatt. Hon väger 3,2 kg nu.. hon har blivit lite tjockare en innan för sen vi kastrerade henne har hon fått lite extra gott.. :P

Puma77
0

Något över 3kg skulle jag tro. Jag ska väga henne när en våg dyker upp, har inte en själv Flört Hon vägde 2.5 när hon kastrerades i nov o var då 7.5 mån så hon har gått upp lite och vuxit sen dess. Men är fortfarande liten men inte mager.

//Pia

gubben
0

§12 Katter kan få anorexi men det beror ju inte på att de vill banta för att de tycker att de ser tjocka ut. Ofta kan det uppstå om de varit sjuka och de har svårt att komma igång med maten igen och sen blir det en ond cirkel och då är det viktigt att man tvångsmatar dem så att de får upp aptiten igen. Men Arnes vikt är väl inte så exeptionellt låg? Helge väger i bästa fall 4 kg och han är då inte sjuk, för i så fall undrar jag verkligen hur han beter sig när han är frisk Skrattande, men han rör sig ju väldigt mycket så det fastnar väl inget helt enkelt och så är han en smal kattyp. Hur mycket har Arne vägt innan då? För det kan ju ha samband med att han kanske gick ner i vikt när han blev njursjuk och inte fått igång aptiten riktigt.

Scilla
0

Selma är en nätt liten sak, hon brukar ligga runt 2.5 kilo. Hon är en sorrelfärgad abessinier. Folk tror att hon är en unge.

Puma77
0

#66 vad söt hon e, liten o gullig.

//Pia

Scilla
0

# 67 Jo, hon är en liten sötnos!

Pia
0

Jättesöt bild på Selma i #66! Som en liten surikat:)

Scilla
0

Det var en massa spännande fåglar där ute…

siddelina
0

Mina tjejer Tessi & Zabina väger runt 5,5 kg var, Leo - minstingen väger 3,4 kg.

DevonRex
0

Nu har jag vägt mina småttingar igen. Vilda väger 4,2kg och Tuva har gått upp från 1kg (då hon kom till mig i januari) till 2,6kg nu. :) Hon börjar bli stora damen.

DevonRex
0

tuva

hidianan
0

Har vägt Maja och Tiger för ungefär en vecka sedan och såhär såg det ut:

Tiger(bondkatt,lite extra korthårig och vågig i pälsen) exakt 5kg.

Maja(bondkatt, lite halvlång slät päls) 4,6kg om jag minns rätt.

[Liinda]
0

Fräs , huskatt 9 månader väger 2.4 kilo

[Liinda]
0

Sassa, Norskskogskatt/Birma sköldpaddsfärgad ,8 månader väger 2.4 kilo. Rätt lustigt att dom väger exakt lika :P

jn84
0

Tuborg väger runt 8 kg och är en fyraårig bondkatt. Enligt veterinären "står det skrivet diabetesvarning i pannan på honom". Men han har haft urinsten och måste äta specialmat, dock anpassad för överviktiga katter och han äter bara 70 gram om dagen (enligt paketet ska han äta 90, men veterinären sa att man ska minska allteftersom). Och han går ändå inte ner ett gram!

Men det är klart, han är ju innekatt och motionerar inte så där överdrivet mycket. Men visst leks det en hel del.

karins
0

Amanda väger 8 kg. och är en sköldpaddsfärgad hona på 10 år.Ni kan se henne i mitt fotoalbum. Har försökt banta henne utan resultat.

siddelina
0

Jag har bondkatter, och tjejerna väger över 5 kg och lillen väger drygt 3 kg pga magproblem.

Horsepower
0

Missy är en svart huskatt och vägerungefär 3,5 kg

Sol-Mone
0

Min Skogistjej väger mellan 4-5-4.8 sommartid och vintertid väger hon 4.8-5.4 (vintertid går vi över till lightfoder för att hon inte ska rasa upp för mycket i vikt)

Birmatjejen varierar mellan 2.3-2.8 den lägre sommartid och den högre vintertid.

Är det bara mina katter som varierar i vikt med årstiderna?

Pia
0

Laserpekare sägs vara en suverän leksak där man får fart på katterna, apropå önskvärd viktminskning tänkte jag.

Sol-Mone
0

#82 laserpekare är kanonbra motion. Men jag märker att när min skogis väger över 5 kg blir hon för lat för att orka leka ordentligt.

Riitta
0

Ceasar, lättviktare 2,9kg (helig birma)

Lilla Gumman 7,9kg (bondkatt, enda ladyn)

Pelle 8,2kg (perser/main coon)

Herkules 8,5kg (ragdoll)

Swinto 9,8kg (main coon/norsk skogskatt)

Akilles 11,1kg (ragdoll)

Riitta
0

oj glömde färgen;

Ceasar;brunmaskad Helig Birma, Herkules;blåmaskad colourpoint Ragdoll.

Akilles;rödtabbymaskad Ragdoll, Swinto; gråspäcklig med vit bröst,

Pelle; mörkgrå/vit, Lilla Gumman; svart/vit

virvla
0

Kerstin har vuxit sedan mitt inlägg och väger numer 2,5kg! Devon rex är hon. Hon var svart som unge men nu tycker jag hon är brun!

Tiia
0

Daisy 14 år och väger 5 kg.

AnneN
0

Lillan är en sköldpaddsfärgad huskatt på 2 år som väger ca 1½kilo

Sotis är en svart huskatt på 3 år som väger ca 8 kilo

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

GucciDior
0

Nu väger "lilla" Lotus 3,4 kilo. Hon är en blandis mellan bondkatt och norsk skogis, men hon är absolut inte lika stor som skogisar brukar vara.. på bilden har hon ett sår för då hade hon eksem som hon kliade sönder..

MiroSputnik
0

Vägde mina katter igen och de har lyckats gå ner ytterligare lite grann.

Nu väger de:

Sputnik: 11 kg

Mir: 5.1 kg

Duktiga "små" kissar!

niinnis
0

Våra bondkatter väger strax ca 5 kg.

Dem är 1 och 2 år gammla.

Yatzy som kattunge.

niinnis
0

Här är Nizze!

Erika91
0

Sverker är en beige huskatt på tre år..
Han vägde 5,8 kilo förra veckan..

romuluz
0

Vilka stora katter vissa har här! :)

Jag har Oliver, en Ragdoll hane på 6 kg.

Han är nykastrerad och ska upp minst ett halvkilo i vikt för att få en bra kropp, han är lite tunn nu. Men muskler har han gott om! 

Sedan har jag Sally, Maine Coon/Norsk skogkatt på 5,8 kg.

Hon vägde tidigare 6,7 kg, men hon har bantat. Bilden jag har är på henne då hon vägde 6,7 kg. Stor för att vara hona va? :-)

Jag gillar stora katter! :D Men tjocka ska dom inte vara…

/Josefine

Erika91
0

#94 Vilken stor katt FörvånadGlad

Pia
0

Oh så fin, Sally är! Härligt kramig:)

Och Nizze går inte av för hackor heller, han ser så busgullig ut och har sådan läcker blåtabbyfärg!

ienan
0

Har två st norska skogkatter. Kurre är 10 månader och väger strax över 5 kg, Kitty är snart 2 år och väger ca 5.5 kg. Hon behöver dock bantas, men det är inte så lätt….

Margona
0

Här är min Amadeus som väger ca 7 kg. Han är en Norsk skogkatt.

Margona
0

Här är min andra katt som väger ungefär lika mycket och även han är en skogis.

dara
0

#81 min sambos mammas katt blir ybertjok på somaren… hon är liten och nätt men på hösten är hon så tjock av alla sina fångster att hon liknar en kanonkula…

anni Lilith är en huskatt och väger 3.8 och är strax under 1 år.

(tips till #28. väg dem på vågen ni själv väger er på, jag har en våg som visar digitalt och hektot, blir ganska exakt i alla fall… ler)

Erika91
0

#81 Det är likadant med farmors katter, de blir stora på vintern och smala på sommaren :)

Lovebuffen
0

Mina väger…

1.9 kg, 2.9 kg, 4 kg och så minstingen som bara är fyra månader väger 1.8 kg.

Kokoskorven
0

Vår britt som är 4,5 månader väger 4 kilo, vår huskatt Kimi, drygt 1 år väger 3.3…..

hecajon
0

Mina svarta Orientaliskakorthårs tjejer som är 3år, väger 4,1 resp 3,4kg.

Dock är det skillnad i storleken på allt trots att de är helsyskon, så båda är normalviktiga.

eliasl
0

Vad ska en kattunge väga när den är 12 veckor?

ienan
0

När vi fick hem Kurre som är en väldigt stor Norsk skogkatt vägde han 2.2 kg. Skulle tro att ca 1.5 kg är ganska normalt… men vet inte säkert.

rulda
0

Toker väger 4.5 kilo huskatt på två
Trötter är mindre väger kanske 3.5-4kg också huskatt två år

Var hos vetten med Toker (var då jag vägde honom) och hon sa att han gått kunde få lite mer hull på kroppen. Båda kissarna var mycket mindre när jag fick hem dom och Trötter hade nyss mask då gick han ner i vikt. Så dom ska få äta upp sig lite

TinaH
0

Zigges vikt 2007

ålder                            Datum                       KG
9 veckor                       25 juni:                      1,3Kg 
11 veckor                       2 juli:                       1,5Kg

Jag vet inte om detta är för snabb ökning i vikt på en sådan här liten =)

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Annisen
0

2,4 kg väger min lilla Selinè. Hon är 1 år gammal och av rasen Devon Rex =)

vargmamman
0

2 st svart/vita flickor 21v  gamla..deväger runt 2kg nu:)

xCYANIDEx
0

Rambo, ungefär 1 år o 3 månader
(Köpte honom på ett katthem och han är min allra första katt :))
Han är vanlig bondkatt btw! ^^

Han väger 4.1 kg. Och jag som trodde han var liten o klen xD

(Nej, han är inte svanslös (;)

axilur
0

5 och 3,5 kg ungefär.

/Anneli

Signe-Jonna
0

#108 Kattungar i den åldern ska öka med ca 100 gram per vecka, så det ser normalt ut. Min Signe däremot har ökat med 160-200 gram per vecka sedan jag fick henne, vilket är mycket.

Jonna, 8 månader, väger ca 2,7 kg, NFO d 09 22

Signe, 4 månader, väger ca 2kg, BRI a 24

Matilda__93
0

Min hankatt Sixten väger 5,3 kg. Men vi ska få ner honom till 5 kg sa vetten. Han vägde 6.2 i början men han går på dietmat.

Sara87
0

Min yngsta katt, Buster, 8 år gammal, väger 7 kg. Han är svart/grå/vit/brun - spräcklig/randig, vet inte riktigt va det heter :D Han är huskatt.

Den äldsta, Lucas, också han huskatt, röd, väger 4,5-5 kg. Han är snart 14 ½ år.

ellinorpalmer
0

Jag vet inte om jag skrvit om mina katter här :) Så jag skriver om min systers nyfunne vän!

Han heter Simba och är en norsk skogskatt och jag vet inte riktigt vad hans färg kallas, någon som kan hjälpa mig? Jag skulel säga brun/grå-spräcklig med vit haklapp.

Hur mycket han väger vet jag inte heller, men inte mycket då han bara är lite över 12 veckor!

Sara87
0

#116 Gud vilken sötsak :)

MariannE11
0

min minsta Lillan som för övrigt är den som är på min bild är 7 år och väger 2,2 kg. När jag fick henne som 4 månaders vägde hon knappt 2 kilo. Idag så har hon en massa massa muskler. Väldigt liten. Korsning med norsk skogskatt och svart-vit.

min största Bruno, 4 år vägde 7.65 kilo häromdagen hos veterinär. Jag har bestämt att han är en korsning med abbesinier (jojo mattar FÅR bestämma). Otroligt stor, når mej nästan till knävecket. Kropp som ett rovdjur. Röd-brun med vita tecken och randiga ben….

de 3 andra katterna ligger däremellan mellan 3-5 kilo.

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

_Cilla_
0

Hej! Jag är ny här på forumet då vi precis har blivit med katt! Glad "Hon" väger 1130 gram och är idag 12v4dgr. Vet inte vad färgen heter heller. "Hon" är norsk skogkatt/? (vet ej vem pappan är). Vet heller inte om det är en tjej då hon jag köpte katten av inte var säker på kön och jag har inte en aning om hur jag ska kunna se det… Världens sötaste, goaste och mest underbara kattunge är hon iaf Flört

Sara87
0

#118 Den katten skulle jag vilja se bild på :)

#119 Har katten pungkulor så är det en kille :)

_Cilla_
0

#120 haha ja jo men jag har hört att de inte syns när katterna är små, jag har försökt titta efter men katten måste nog rakas först ;-) nä jag tror nog det är en liten tjej ändå..

EnsamTjej
0

Hej hej min katt Smulan väger 3,4 kilo

Sara87
0

#121 Okeej :) Nej kanske är svårt att se då. Lycka till :D

JonasW
0

Hej,

Jag har 4 Devon Rex honkatter, Jinx; 2,4kg. Alva; 3 kg. Nala; 2,3 kg & Gucci 2,1 kg.

Det kanske låter lite men dom är vuxna & dessa vikter e fullt normala hos Devon Rexkatter.

MVH…Jonas

TinaH
0

Zigges vikt 2007

ålder                            Datum                       KG
9 v                                 25/6                      1,30kg
10v                                 2/7                       1,50Kg
11 v                              13/7                        1,80Kg
13v                               24/7                        2,00Kg

Kan någon säja mig om detta är en för snabb ökning i vikten?

Zigge<br>nytillskottet i familjen 8 ½ vecka. Zigge 8½ vecka

Mvh TinaH

dara
0

#125 han blir nog en stor katt…ler, tror dock inte att det är för mycket, det är ju i denna åldern som de skall växa som mest…

TinaH
0

Tack för ditt svar! =)

Denna lilla krabaten äter allt, och då menar jag allt! =)
Gillar stora katter. =)

Ost, ostbågar, sås och potatis, mjölk, grädde, gurka och melon, kött, och kyckling, och fisk. =)
Han får bara smaka, och jag tycker det bara är bra om en katt kan äta våran mat med. =)
Givetvis vanligt torrfoder och köttmat från Whiskas.

Jag vet inte om Whiskas mat är den bästa, men han mummsar den iallafall. =)

Här får han färs sillfilé, det var mummsigt! =)

Mvh TinaH

dara
0

#127 skoj med en katt som äter allt…ler, min katt är lite kräsen… jo jag tycker också om stora ketter men då jag har en hona och hon är vid ett års ålder så blir hon nog inte så mycket större…

jag skulle ju fekomendera ett lite nyttigare torrfoder… wiskas och i stort sett alla andra kattmater man kan köpa på mataffärer är inte det bästa då dessa innehåller stora mängder konstgjorda smaker, färgmedel och salt m.m. detta gör att tjansen för njurproblem och urinsten ökar dramatiskt… (veterinären berättade om hur man kunde se sambandet mellen kattens mat och olika problem, prata gärna med en veterinär om maten till katten, man kan bara ringa så svarar de färna på ett par fråger om maten utan att det kostar något)

TinaH
0

# 128

jag har funderart på RC eller Bravo

Mvh TinaH

fridak
0

ny här men kissen min är en vanlig bondkatt, vit, 9 veckor men väger endast 730 gram, eller gjorde iaf det i lördags när vi fick hem henne. nu borde hon väga lite mer, magen har iaf blivit rundare;P

Milloou
0

Min ena katt Tuzz är blandning Bondkatt / Norsk skogskatt, han väger ungefär 6 kg och är svart och vit ! :D

My-huney
0

Heej!

Min Bondkatt Tisse är orange med vita tecken, och han är mellan 6-7 år.. har inte så mkt koll på honom. jag vet inte hur mkt han väger, men det är väl normal vikt han har. =)

Sara87
0

Måste bara berätta om brorsans katt - Sonny. Jag vägde honom igår, han vägde då 9,1 kg!! :O Snacka om tjockis han är alltså.. hihi.

Slänger in en nytagen bild på kissen :D

TinaH
0

åååh…så fiin!! =)

så vill jag att min  tisse ska bli! =)

Måste du ta kort med engång när man har sovigt???

Zigge 9,5veckor

)

Mvh TinaH

Sara87
0

#134 Hehe Jo, han är fin :) Ja, de ser ju ut att va rätt lika :)

Alicia
0

Min katt är en huskatt och han går oftas ner några kilon på sommaren. Men just nu väger han ca 5 kilo han har vägt 7 kilo .Han är en hankatt och väldigt muskulös, Cesar heter han föresten.

Hennum
0

5 st huskatter.

de väger allt från ca 1 kg till 5 kg. den som väger 1 kg är väldigt klen. missan är 12 år gammal och har ingen mask eller något sådant. har inte mycket tänder men äter så mycket hon ska eftersom jag mosar sönder burkmaten så att hon kan äta.

de är utekatter och springer runt mycket så de har inget fett på sig som gör att de väger för mycket.

2 tigrerade töser, 2 svarta kastrerade hanar och en svartvit ej kastrerad hane som inte är min.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Love-Charlie
0

#13 guud vilka sööta katter :D

Jah , jag vet inte vad min katt väger xD

Signe-Jonna
0

Nu är Signe 17 veckor och väger 2290 gram. Skrattande

Ronja06
0

Detta är min katt Celeste. Hon är 10år gammal och väger ca. 1,6kg. Rasen Ocicat.

Mvh Emelie Förlägen

lindac77
0

Jag har 4 katter och de väger följande:

Rippe, mco-hane, 7½ mån: 5½ kg

Hedda, mco-hona, 2 år: ca 4½ kg

Berit, huskatt-hona, 2½ år: ca 4½-5 kg

Maja, huskatt-hona, 4 år: ca 3 kg 

Bifogar en nytagen bild på vårt busfrö Rippe! ;-)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.