Kattplågaren gripen
Hittade inte tråden om kattplågaren i högsbo men en man är nu gripen och misstänkt!!!
Länken fungerar tyvärr inte 😕
Gå in på gt.se eller gp.se där står de.
Ska se om jag kan lägga in länken Kanske någon som vill kunna läsa i framtiden
http://www.expressen.se/gt/kattplagaren-i-hogsbo---misstankt-man-greps/
Jag tycker att det är mest läskigt, för man undrar ju vad han övar inför!
Ordmärkeri är den lindrigt intelligentes sätt att hävda sig
5# ja men detta är en sjuk jävel som även kunnat gå på människor men denna man om de nu är han har plågat och dödat katter på ett fruktansvärt vis
Jo, det är just det som skrämmer mig, att han skall ge sig på barn eller nåt. Jag hade inte känt mig trygg i det området nu. Som sagt, undrar vad han övar inför. När han inte får en kick av att döda katter längre, vad gör han då?
Antagligen Människor:(
7# bor du i de utsatta området?
#9 Nope, inte längre
Ytterligare en katt hittad död i Majorna idag:( måtte detta ta slut. Håll era katter inne!!

Måste det betyda att han kommer ge sig på människor? Jag rättfärdigar inte hans handlande på något sätt men han kanske tröttnat på folk som inte tar ansvar för sina katter? Väldigt dumt sätt att göra det på då det inte är katternas fel och folk verkar inte bry sig om sina katter då de släpper ut dem igen… Verkar vara lätt att bli missuppfattad här så jag kan ju säga igen att det han gör är inte ok och han kunde väl försöka prata med ägarna istället.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Tror han gör detta för att han känner makt och kick av de sedan kommer han troligtvis tröttna och ta större djur eller människor. Han är en mycket farlig man. Sättet han dödade katterna på är fruktansvärd
Om man tittar på hans våldsamma tillvägagångssätt, indikerar ju det att han får en ganska stark kick av det. Om han "bara" skulle vilja rensa upp, hade han ju sett till att döda katterna och antagligen gjort den processen kort. Att leka Gud på det sättet han gör, måste väl till viss del handla om ilska, men också om att han gillar det han gör. Sedan är väl frågan varför han är arg och varför han väljer att projicera sin ilska på katterna. Antingen är det riktat mot katter, eller så är det katter som drabbas, för att de är enkla att få tag i. Problemet är ju den dagen det inte blir samma kick eller ångestdämpning, när han dödat en katt och känner behov av att "trappa upp" Vad blir då hans nästa mål?
#11 Stod det något om hur länge katten kan ha legat innan den blev upphittad? Är det under tiden som den misstänkte varit frihetsberövad så måste det ju antingen varit någon annan som borde sitta inlåst, en copycat eller en partner in crime…
Liten sidonotis bara, lite lustigt att det skrivs HAN när den som åkt fast än så länge endast är misstänkt 😇 Visst, statestik säger att män genomför mer aggressiva brott än kvinnor men ändå. Bara något jag la märke till.
"På söndagseftermiddagen greps en man misstänkt för att vara kattplågaren i Högsbo" står i texten på länken :)
#15 jag tror de skedde innan han åkte in. Står i tidningen att den misstänkte är en musikprofil
#16 Jovisst, men han är inte dömd så kan lika väl vara någon annan tänkte jag.
#17 Ok, jag är dålig på att läsa nyheter på nätet så jag känner mig lite bakom flötet ibland 😛 Men får se vad utredningen kommer fram till, om det är personen som är anhållen eller inte.
Ev är de fel man gripen. En person har fått ett brev liknade joel ander brev. Så polisen är informerad:(
Håll era katter inne! Gm kan vara på fri fot
#12 Det behöver inte betyda att hen ger sig på människor i framtiden. Men man brukar väl säga att de som ger sig på djur och i synnerhet sådana här makabra handlingar kan vara psykopat som sedan KAN gå vidare till människor eller större djur eller vad nu personen går igång på. Tror det är ett visst antal grejer som ska pricka in för att man ska få kallas psykopat men det är ju en stor varningsklocka…
Hade det handlat om att ta slut på djurs lidande, eller för att hen anser att det finns för mycket katter osv. Tycker jag att man i sådana fall gör det fort, kastar den mot asfalten, skjuter, ja vad fan vet jag men så att det går fort. Få "normala" människor gillar att se djur lida.
We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower
“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings
Det är en person som fått ett brev där gm skrivit att polisen gripit fel person osv. Även att han dödat en till katt. Så detta är väldigt rörigt och jag tycker dom som bor nära området högsbo ska hålls katterna inne tills allt rett ut sig
Jag bor precis där det hände/händer.
Det har dessutom hänt flera incidenter de sista åren då man hittat kattlik i skogen bredvid som varit döda länge men frågan är om de skador katterna haft kan uppstå genom andra djur?
Jag tror att det hållit på ett bra tag men att man nu placerat kattkropparna mer synligt.
Här springer mycket lösa katter och jag fattar inte att man vågar släppa ut sina små.
Själv har jag två katter som har tillgång till inhägnad trädgård.
/Maria
Idag hittades en till katt död.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1519448-ny-katt-uppskuren-i-hogsbo
Men fan:( trots att man är uppmärksam kan han ändå lyckas döda en till och inga vittnen O att ägarna fortfarande släpper ut sin katt!!!!!

Detta visar ju ännu mer hur dålig status katter har….
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
varför håller man inte katterna inne för?? det är ju som att släppa ut dom mot döden 😕
Undrar detsamma.. Förstår inte hur dom tänker…
Katten bör inte gå ut i ett område med både trafik och uppenbarligen kattmördare.
/Maria
29# tills detta är löst så får katten vars inne ,har man balkong kan den vara ute där ned innhägnat eller leka mer med den,köpa ny klösbräda eller köpa ett koppel och ha den ute i så länge.
Tydligen går vissa ut med koppel nu på sina katter i de utsatta området. Bra!
Kattmördaren ville ska unga kvinnor. Idag inleds rättegången om kattmördaren i Högsbo.
Fruktansvärt detta..Hoppas han får ett straff som han förtjänar.