Hjälp med sele!
Hej, jag ska köpa en sele åt min innekatt och ett halsband, så att min katt kan få gå ut lite då och då. och vill kunna ta med katten när ska bort en kort sträcka.så att han kan gå/ bära han med selen på..så att han inte kan rymma :)
Jag vill ha en rymningssäker, och bekväm sele för katten, har kollat på puppias är de bäst? men jag läste på supercat.se om en som lyckats rymma ut en så det känns inte så säkert då bara för att katten börjat springa lite..
ni som använder sele tipsa gärna!
Jag har Puppia och de har aldrig rymt i sina selar, även när de har blivit rädda. Jag tror det helt enkelt beror på kattens kroppstyp, men för mina har det iaf. inte varit några problem.
http://www.pupstar.se/puppia-junior-harness-a
jag såg de här selarna som jag gillade. vad tror ni?? mätte runt halsen på min katt och de blev ca 20 cm tror jag. beror på hur nära inpå man mäter ju..men det verkar som han ska ha stl xs då? min hankatt är bara ett år också så inte så gammal. han ser större ut med allt hår..Det står ju att dessa selar e för hundar men de e ju samma selar på denna sida som de e på t.e.x supercat.se …
äh de gick inte beställa där ju så dåligt..aja hitta den här istället.
http://www.doggie.se/hund/hundprodukter/hundsele-hundkoppel/london-calling-sele-koppel
också egentligen för hundar, minsta stl e s för hals 23 cm och bröst 28-33..vet inte hur man mäter bröstet..men halsen verka ju passa..så va tror om denna???
#4 Jag skulle säga att 23cm är för stort i halsen om du har mätt 20cm.. Jag köpte först en sele som hade M: 28~36cm i hals men fick byta till en som var S: 25~28cm i hals. Då är min katt ändå väldigt grov runt halsen.
Här har du en toppenhemsida för Puppiaselar, snabb leverans och väldigt bra support! :)
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
tack den där sidan va ju väldigt lik pupstore istället för pupstar :D
Jag vet inte faktiskt exakt hans mått de kan va 23 cm också för ja vet inte riktigt hur ja ska mäta…får nog släpa me han tillnågon djuraffär tror du dom kan mäta bättre? eller veterinär heheh men vill inte gärna betala för att de ska mäta lite snabbt ..medium borde va för stort för han måtten på selen står såhär
Small 23 28-33
Medium 30 35-45
så man vet ju inte med hals storleken..får ringa o fråga dom me innan om ja köper där..
det blev den här sen!!
http://www.pupstore.se/se/art/puppia-junior-harness-a.php
i XS!! :)
mindre än såhär finns ju inte någonstans o de e stl 24-34 cm i bröst och 22 cm står de i halsen..o de borde bli perfekt för han. för ja mätte hans bröst igen o det blev ca 32-33 cm då. och halsen gör de ju inget om de e 2 cm till för ja mätte väldigt inpå skinnet och så tight kan han inte ha de..
längtar efter att få det och gå ut me katten :D
#7 Får hoppas att han inte växer något mer runt magen då, mina herrar växer fortfarande då dom bara är 11½ månad 😃 men så var ju min kära mamma snäll att betala selarna också så får hoppas att dom fungerar länge med storleken ❤️
Hoppas du blir nöjd!!
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
inte mkt alternativ, bara S o det var 26 cm i halsen o de blir lite väl!! som du sa själv du tyckte ju t.o.m 23 skulle va för mycket..nu får han en som passar perfekt nu..växer han mer får ja köpa en ny..:) jag råka glömma skriva gatusiffran i min adress när jag beställde klantigt..så fick svara dom om det..hoppas de ser de o inte bara skickar..för ja beställde typ halv 6 imorse ju! men inte fått nåt svar än..e lite otålig i know.
Lånar tråden lite eftersom jag har ett tips och tyckte det var onödigt med en ny tråd.
Jag hittade den här i min lokala djuraffär http://www.trixie.de/en/prod/Cat_Cat_Harness_with_Lead_Nylon,13182
Tyckte den var så bra att jag köpte en till åt katt nr 2. Det man inte ser på bilden är en rem mellan benen. Så det blir som på en 8 man stoppar framtassarna i och sedan knäpper över ryggen. Lite samma tänk som puppia selarna men med remmar istället för en tygtröja eller vad man ska kalla pippia selarna.
Den går att göra så stor att vår 6kg hane tog sig ur den utan problem, men efter att ha spänt lite remmar så sitter den säkert. Samtidigt går den dra åt så att den passar en kattunge.