Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 882 ggr
minmatteus
1

3 veckors kattungar

Vi har två småttingar på 3 veckor och enligt info jag läst på nätet är det nu dags att träna ungarna att gå på lådan. Men är inte det lite tidigt? Ngn som har erfarenhet kring detta, hur går man bäst tillväga. Mamma och ungar bor i en stor trälåda (1,5x1 m) med ca 2 dm höga kanter. I lådan har vi bomullsfiltar som vi byter varannan dag. Jag har inte sett att ngn av ungarna kissar eller bajsar, utan mamman verkar slicka rent i baken på dem med väldig frenesi.

Ska en låda vara utanför "bolådan"? Precis i dagarna har ungarna lyckats klättra över kanterna.

skeppskátten
1

Jag behövde i princip inte göra någonting, dom lärde sig att gå på lådan själv, och hade kattlådan bredvid deras bo, Sen tog jag tag i deras tass och skrapa lite då och då, så dom kunde förstå att här går det och gömma saker, Läste det någonstans och det funkade iallafall för mig :)

Freestyla dig rakt ut i ovissheten och släpp taget

Medarbetare på Sorg ifokus

[[pimey]]
1

Gjorde så med våra med sen satte jag dit dem på lådan efter de ätit, sovit och lekt som man gör med valpar och de förstod ganska snabbt :) ibland hann de inte på lådan men då satte jag ut en i varje rum och då löste det sig. Vissa var tidiga andra lite sena den som lärde sig snabbast var 3 veckor och den äldsta 5-6 veckor innan hon fick kläm på det.

Mymlan
1

Ha icke klumpbildande sand åt dem. Kattungar smakar alltid på sanden ibörjan..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Vixxen
2

Man kan börja med havregryn som sand i början! Fungerar utmärkt!