Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1420 ggr
Kaiia
4

Nu blir det innekatt

Nu är det för mycket känner jag. Min ena katt fick avlivas i förrgår, för han var gammal och började bli riktigt dålig. Sen åkte jag iväg till Västerås och firade midsommar. När jag kommer hem så har min andra katt ett stort sår på svansen.

Såret går in till benet, och den decimeter ungefär som är efter såret kan han inte lyfta på. Tack och lov är han inte allmänpåverkad, men det blir såklart att åka till veterinären så fort jag kan imorgon.

Så nu får han inte gå ut mer, för jag vill inte förlora en katt till…

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

[Mustangcab]
0

Själv hade jag suttit hos vetten istället för att skriva här.

Kaiia
3

Jag har ingen möjlighet att åka in just nu. Mamma ringde dom, och dom sa att vi skulle komma in imorgon, så vi gör det.

[Emma--]
2

Hoppas allt går bra med katten 🙂

Kaiia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var hos veterinären och röntgade, och tydligen är det ingen fraktur på svansen som tur är. Trodde seriöst att han skulle behöva amputera svansen, men det kommer tydligen läka. Han får ha tratt, och ska få smärtstillande och antibiotika ett tag nu.

Här är Muffe påväg hem från veterinären, helt slut var han!

Här är en bild på såret, länkar den, då den inte passar sig för känsliga magar.

[Emma--]
0

Ja huvva det såg inte roligt ut! Sydde dom bara då eller?

[Mustangcab]
0

Det såg inte vackert ut. Arma katt.😕

Kaiia
0

Dom sa att antingen så skulle vi åka och sy imorgon, men eftersom huden är såpass borsta så kommer bara halva gå att sy igen. Han sa också att vi kunde låta bli att sy, men då kommer det ta lite längre tid att läka. Vi kommer nog inte sy…

[ElinTjej]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har 2 katter och dom heter Rocky och Muffe så våran satt heter också Muffe! :) Rocky kom in med halva svansen av svansen vart troligen överkörd av ett tåg för vi har en tågräls nära vårat hus. Det blev sytt men nu mår han bra (det var Rocky) Och Muffe har en sned svans tipp. Hejsansvejasan alla kattägare! :)

Bild på mina katter

Kaiia
0

#8 Fränt att dom har samma namn, har aldrig sett nån som heter Muffe förut, förutom min egen katt då :P

[Devya]
0

#9 Hehe, min ena katt jag hade hette också Muffe. Jag drömde om namnet då jag var 16 år gammal (evigheter sedan) och beslöt mig att nästa katt jag skaffade skulle få heta Muffe, vilket också skedde. 

Jag blev glatt förvånad då jag märkte att flera kissekatter heter Muffe. :)

Kaiia
0

#10 Får man se en bild på din Muffe? ^^

[Devya]
0

#11 Tyvärr dog han för över 6 år sedan.. =( Men han va söt, vit med gråa fläckar. :)

Kaiia
0

#12 Okej :/