Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 892 ggr
JossanH
0

Den okastrerade katten utan könsdrift...

Bor i ett villaområde sedan ett år tillbaka och för några veckor sedan såg jag en mycket märklig katt. Ögonen låg långt in i huvudet på katten, ena ögat var mycket litet och fullt av var, den hade krokig svans, några neurologiska problem då den skakar med huvudet och har en konstig och obalanserad gång. Katten verkade skygg och hade flera fästingar. Den var utanför vår granne och skrek. Katten var även en okastrerad hane. Jag var säker på att den nyligen fått en smäll av en bil och lyckades locka fram den med lite mat och ta ett kort på katten. Grannarna hade sett den där flera gånger under förra året också och enligt dom var katten ute och friade till deras honkatt. Jag postade bilden på Facebook för att söka ägaren. Fann ägaren och det pratades om att katten skulle till en veterinär och att den aldrig visat något intresse för honkatter tidigare. Katten går fortfarande okastrerad och ägaren säger att den besökt en veterinär som anser att en kastrering inte behövs då katten inte har någon könsdrift.. Jag blir bara så arg..

Sajtvärd på Iller.ifokus

[AndreaPirlo92]
2

Visst finns det många som inte borde ha djur! Det värsta är att man känner sig så hjälplös vid dessa tillfällen..