Det finns inget hejd på fällningen
Hej !
Jag är sedan september stolt ägare till två kastrerade Brittisk korthårsherrar (8 och 9 år gamla). De fäller otroligt mycket.
Försöker borsta/kamma 1 gång i veckan och varje gång får man en rejäl hög med pälstussar, men så fort man tar i dom så lossar det ännu mer.
I dagsläget håller vi på att byta foder från torrfoder till BARF. Men de har fällt supermycket från dess att vi fick hem dom så jag tror inte att det är själva bytet som påverkar.
Är det torrfodret som gör att de fäller så här eller är det så att just britter fäller mycket (tjock päls) ??
en katt kan fälla mycket pga dålig kost, så det kan defenitivt bli bättre när dom vant sig vid BARFmaten.
Kan även rekommendera att försöka bada dom med jämna mellan rum, det minskar fällningen markant, finns även schampo för katter och hundar som fäller mycket.
om du är ovan med att bada katter kan det vara värt att läsa några nybörjar guider så att upplevelsen blir så lite traumatisk som möjligt för katterna.
Sedan kan det ju vara så att just dina katter behöver borstas oftare än en gång i veckan.
Min mormor hade européer som behövde borstas i stort sett varje dag för att dom hårade så dant annars.
Medarbetare på Datorspel I Fokus
Britter är väl tyvärr lite så att de fäller mycket.