Försäkring - vilken ska jag välja?
Jag flyttar till Sverige om ett par dagar och behöver försäkra min katt. Hon är en 3 år gammal egyptisk mau, kastrerad, registrerad hos CFA.
Jag tänkte ta ett försäkringsbelopp på 50 000. Jag har tittat på Agria och Optimal Djurförsäkring. Är det någon här som har bra eller dåliga erfarenheter att dela med sig av som kan hjälpa mig i mitt val? Kan självklart titta på andra bolag också om de rekommenderas 
http://julialex.blogg.se
Menar du 50.000 i Liv? För en kastrat på 3 år? Låter mycket tycker jag..
Annars använder jag Sveland och har bra erfarenheter.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Jag har Agria och har alltid fått ut ersättning snabbt och utan krångel. Direktreglering har också alltid fungerat när jag valt det.
Agria ändrar sina villkor 1 april, så att den lägsta självrisken är 1400 + 15%. Katten kommer också att behålla sitt veterinärvårdstak på 50.000 kr livet ut.
Optimals självrisk är 1700 + 20%, och när katten är 10 år sänks veterinärvårdsbeloppet med hälften, dvs från 50.000 till 25.000.
Sajtvärd Katter iFokus
Jämför med Folksam, Dina Försäkringar, Sweland ,If ,också…. Ha alltid i betänkande, att försäkringsbolag är vinstdrivande företag och inte är några välgörenhetsinrättningar, dvs till syvende och sist, så är det det finstilta som gäller….
Ta dig tid och jämför, det tjänar du massor på. Vill tala om, att Agrias Trygghet inte är så bra längre. JAg valde bort den, då den enbart ersätter inhysning på kattpensionat om jag skulle bli sjuk. Förut så kunde man få ersättning för att annan person passade katterna i hemmet. Det finns inte längre, så nu valde jag bort den biten.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
# 2 Håller med, jag har också Agria och är väldigt tacksam för att taket inte sänks efter en viss ålder. Agria är också det bolag som nyförsäkrar katter när de är över 7 år.
MEn hur kommer det sig att jag har lägre tak på Arne nu då, då han är gammal? Jag har bara 25000 på honom.Är det för att han är kastrerad hankatt, kanske? De andra har tak på 50000
#5 Om Arnes försäkringstak hos Agria har sänkts med åldern kommer det att återgå till sitt ursprungliga tak vid nästa årsförnyelse efter 1 april.
Sajtvärd Katter iFokus
Ok, nästa årsskifte då. För jag betalar varje nyår
Tack för alla svar! Det verkar nog som att det blir Agria men när jag hinner ska jag sätta mig och läsa igenom allt innan jag bestämmer mig.
#1 Det är veterinärvårdsförsäkringen som ska ligga på 50k, inte livförsäkringen 
http://julialex.blogg.se
ja, jag har BARA veterinärvårdsförsäkring, då jag bara har huskatter och man kan ju aldrig få mer än 1000 kr i liv för en huskatt, dvs en katt utan papper. För hund är summan 5000 kr, väl värt att tänka på för alla som betalar dyra hutlösa pengar för BYB av både hund och katt.
# 5 Det kanske är en äldre försäkring som tecknades innan taket blev 50.000?
HAn låg på 50000 i vetförsäkring förut. MEn å andra sidan, jag bryr mig inte. För en så pass till åren kommen kisse, där är det ju inte försvarbart med mera när det gäller just vetvård. Han går ju inte ute, så han har ju minimal olycksrisk. MAn får faktiskt tänka på, att jag fördyrar ju försäkringen för mina andra kissar, genom att utnyttja en försäkring, indirekt.
#9 Jag har också bara vet.vård med 2 undantag(Nya importer) Det är ju vet.vård som för mig är viktigast. Katten kan få hjälp när så behövs utan att jag ska behöva bo i tält resten av mitt liv..
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Kan man ha 2 försäkringsbolag samtidigt på samma katt?
Om nu inte 50000 skulle räcka menar jag.🤔