Drinkwell vattenautomat
Mina katter dricker, trots att de har tillgång till färskt vatten i skål, nästan enbart från rinnande vatten ur kran i kök och badrum.
Jag kan ju inte ha kranarna stå och rinna hela dagarna så nu tänkte jag investera i en automat så de kan dricka när de vill.
Jag har provat Catit vattenfontän men den fungerade inte som den skulle (vilket iofs var tur eftersom katterna ändå inte gillade den).
Nu funderar jag på en Drinkwell.
Är det någon som har provat och vad tyckte katterna/ni om den?
Fungerar den som ni hade förväntat er? Låter den mycket?
Finns det något man bör känna till innan köp av vattenautomat?
Hm…. varför funkade den inte? JAg har en och den funkar utmärkt. Det tar lite tid att vänja kissarna vid den, det stämmer. Jag tog faktiskt och satte kissarna vid den och tryckte försiktigt nosen mot kupolen. Efter en vecka, så var allt accepterat.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hur jag än bar mig åt så fördelade den inte vattnet över kupan som den skulle.
Åh, fast du gnuggade med händerna och gjorde rent under handtaget? Viktigt är också, att den står plant
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Som jag skrev, hur jag än försökte så ville den inte fungera som den skulle. Det betyder ju inte att det skulle vara fel på alla Catit eller att jag tycker att det är en dålig apparat. Hade den fungerat hade jag säkert jobbat lite mer på att katterna skulle ha använt den.
Nu ska jag som sagt prova en Drinkwell istället så ALLA erfarenheter av den mottages tacksamt. :)