Hjälp med en bossig katt under lek
Hej!
Jag har två burma katter, en hane (simba) och en hona (Luna). Dom två älskar värkligen varandra men under lek fungerar det inte, jag kan inte leka med båda samtidigt. Simba blir väldigt bossig och låter inte Luna vara med och leka, han blir inte aggressiv men kan fräsa över vissa leksaker. Även när jag leker med bara Luna så går det inte, han lägger sig i och Luna springer iväg och gömmer sig. Det ända som fungerar är när vi är två personer som leker med dom samtidigt, men även det fungerar bara en liten stund tills Simba bara måste ha det Luna leker med även om det är samma leksak. Han vill alltid ha det hon har, det är som om han inte vill att hon ska leka. Nån gång har jag lekt med Simba och sen stängt in han i ett rum och lekt med Luna. men det håller inte i längden då han får panik och står och klöser på dörren.
Problemet är väl också att Luna springer iväg och blir passiv så fort Simba kommer nära när hon leker , men utan honom i ett annat rum leker hon som bara den.
Har någon nåt förslag vad jag kan göra åt detta, det är så jobbigt när jag inte kan leka med båda samtidigt, och blir ledsen när Luna sitter i ett hörn och tittar när man försöker att leka, för jag vet att hon vill.
Om ni är två som kan leka kan väl den ena plocka ut Simba på en promenad i sele?
Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)
Jo det kan man ju göra, men jag skulle vilja kunna leka med båda samtidigt. Kanske får acceptera läget att det är så för han har varit så ända sedan han var med sina kull syskon. Bara lite synd att dom inte kan leka med leksaker ihop. Men jaga varandra och leka så det kan dom, så det är bra😃!
Min burmahanne är likadan men honom kan jag stänga in en stund så jag får leka lekarna som honan älskar utan att han kommer och förstör.
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Dom är roliga dom här små individerna. 😃
Jag får så dåligt samvete när jag gör det, men igår gick det bättre han var lugn där inne, men blev överlycklig när han fick komma ut.