Försäkring
Hur mycket kostar det ungefär att ha en försäkrad katt? asså själva försäkringen.. Kan man göra det hos nån djurklinik istället för på nätet?
Ring agria, så vitt jag vet så är de bäst, jag ska själv använda dem till i min katt. Och det är inte dyrt, ca en hundring på månad.
Jag tycker Agria är dyra, betalar 192/månad för en katt. Optimal tar ungefär hälften och direktreglerar fram till kl 20.00. Vad jag hört är de också bra. Vad menar du att du ska kunna göra på djurklinik? Om du menar att teckna försäkring den dagen katten behöver det, eller? I så fall kan jag berätta att bolagen har 20 dagars karens så det funkar inte så bra.😉 Om det inte var det du menade så kanske du kan förklara.
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//

Agria har blivit dyrare det senaste, det är sant, å andra sidan kan du får ut maxbelopp för en 20-årig katt och det är de ensamma om i försäkringsvärlden.
Det passar inte alla, och de flesta skulle betalar mindre i vetäreinärkostnader än vad hela premien går på under kattens levnad, å andra sidan om katten lever i 20 år och man behöver utnyttja försäkringen till max under ett ynka år så går man fortfarande mer än 2 000 kr plus.
Det är ju det hela affärsidén för ett förskringsbolag går ut på.
Jag tycker Sveland är väldigt bra. Har aldrig haft strul med dem :)
Jag har Sveland. Betala några 100-lappar per katt och år. Har enbart vet.vård.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Har Agria, betalar mellan 80-150 kr/katt beroende på ras osv.
Är enligt mig helt klart värt det, dock att tänka på att försäkring inte täcker allt! och det bör man kolla upp innan för det gör inte veterinärerna alltid :)
Betalar 308kr för 5 katter hos Agria.Billigare om katterna är kastrerade och reggade,vilket borde vara en självklarhet!
Får du billigare försäkring hos Agria ifall katterna är kastreade? Att du får det på huskatter om de är id-märkta vet jag.
När jag skulle försäkra dom så frågade de om katterna var kastrerade.En del katthem har ju samarbete med Agria,och har man köpt katt från detta katthem,så får man även viss bonus.
#8 Förlåt,nu är jag snurrig i huvet 😞givetvis om de är märkta,så blir det billigare.
Du får kattungerabbat första året på 10%.
Just nu har Agria 30 % i kattunge-rabatt om den är under 4 månader vid registreringen 👍
Jag har agria, betalar 50kr/månaden för min huskatt. då är självrisken på 1600kr och den rörliga självrisken 25% och täcker upp till 25000. Det passar mig bra eftersom jag är student, och eftersom han är innekatt är risken liten att han skadar sig liten och då räcker 25000 rätt väl. handlar ju om så mkt mer än vad det kostar i månaden. jag valde agria för att skyddet inte blir sämre när katten blir äldre
Det blir inte lättare, men DU blir bättre.

#13 Min ena innekatt har just nästan maxat vår kattförsäkring på 60 tusen. Första tre dagarna på Ultuna kostade 43 tusen.
Stolt ägare till tre La permer
Jag har Folksam, betalar 60kr/månad.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Betalar per helår, ca 2000 för 3st. Agria.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
#14 fast det hör ju till ovanligheterna. Ja har liksom de flesta andra haft katter runt mig i hela mitt liv, ingen av dem har vi varit inne hos veterinären mer än för kastration och vaccinering. Samma sak gäller ju min mamma, som är dubbelt så gammal som mig, inte heller hon har varit med om att man fått åka in med en katt, eller hennes vänner. Man får ju gå igenom sina behov oxå, vad har man katten till, har den större risk att drabbas för någon specifik sjukdom. Men det är sällan något med katter. Oftast behöver man inte för nyttja försäkringen. Däremot hade du en redig otur.
Det blir inte lättare, men DU blir bättre.
Jag har Agria och är jättenöjd.
Var nära att slå i taket på 50000:- på min Älskade huskatt.
Med 1500:- och 15% i självrisk och 3000:- i medicin så kunde jag rädda min lilla tös.
Jag valde Agria eftersom de inte sänker maxbeloppet ju äldre katten blir. Det är de ensamma om i försäkringsvärlden.
Jag vet inte exakt vad det kostar per katt eftersom jag har många.
Det blir billigare för varje katt och billigare när de är märkta och registrerade
Jag önskar att det kommer en verksam lag (inom en snar framtid) som totalförbjuder katter att vistas utomhus okastrerade och utan id-märkning.
Jag har haft Agria sedan ca 1995 och haft mycket god nytta och erfarenhet av dem. Inga problem att få ut den ersättning jag haft rätt till. Har t o m blivit informerad om att jag hade rätt att få kostnadsersättning när jag avlivade min ena husis. Och det var inte jag som frågade, jag ringde för att säga upp försäkringen! Då svarade kundtjänst att när jag skickat in alla kvitton så skulle de automatiskt se till att försäkringen sas upp. De hade alltså kunnat 'slippa' betala ut en ersättning jag hade rätt till men i min sorg inte orkat kolla. Sånt skapar förtroende hos mig.
Betalar 2.080.- per år för 2 katter som har försäkrsingtak på 50 KSEK. Nu fyller den ena 8 år så jag gissar att summan kommer att öka, men det känns ändå som väl investerade pengar på sikt. Det är ju inte säkert att man har en jättestor buffert i kassan just den dagen man behöver. Men självklart kan man ju välja att spara ett fyrsiffrigt belopp varje månad på ett konto som inte används för annat än veterinärvård i akut skede.
Medarbetare Hittekatter iFokus