Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1075 ggr
[Skyggisen]
0

Förslag på bra foder till katt

Söker bra förslag på bra foder till katt (kastrerade),både blöt och torr.Finns det något torrfoder helt utan spannmål egentligen?Är det man köper hos t ex veterinären bra?

Mymlan
1

Porta21 sensible innehåller inge spannmål, färgämne eller fisk. Kan beställas ifrån:

www.zoo.se

www.zooplus.dk  (.se)  (.com)

Mjau burkmat

Bozita burkmat

Applaws foder

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Nerdysiamese
1

Jag tycker att det absolut bästa är om man ger BARF-foder till sin katt, men det kan vara lite krångligt att pyssla med så det är ju inte för alla.
BARF är rått kött och ben du komponerar utav olika köttsorter och delar för att ge katten an så välanpassad och naturlig diet som möjligt, men det kräver tid och kunskap att hålla på med så läs på innan om du tycker det låter intressant.

innan jag BARF:ade min katter gav jag huvudsakligen Mjau-blötmat, det är kött, vatten och konserveringsmedel, väldigt basic, inget spannmål, inte särskillt dyrt och något av det bästa du kan ge katten.

Medarbetare på Datorspel I Fokus

[Skyggisen]
0

Tack för svar.Tyvärr äter ingen av mina katter Mjau blötmat,sååå kräsna.I dagsläget äter de Royal Canin Sterilizade torrfoder,och Purin för steriliserade,köper även hos vet Royal Canin Kastrerade,både blöt och torr.Tycker två av katterna blivit riktigt feta,fast de är ute en hel del och rör på sej.

Nerdysiamese
4

du kan börja med att sluta ge kastratfoder, kastratfoder inehåller ofta mer spannmål och gör att katten oftare blir mer överviktig.

blötfoder brukar vara det absolut mest effektiva i att få katter att gå ner i vikt, men det finns vettiga torrfoder i det avseendet också, applaws eller porta 21 som rekommenderade utav #1 är riktigt bra alternativ

Medarbetare på Datorspel I Fokus

Eine
0

Hitta en blötmatsort som de äter . Lättfodren är ingen höjdare om man vill att katter ska hålla en bra vikt.

Orijen torrfoder tycker jag fungerar bra. Du kan köpa det på nätet om du inte hittar det i butiken.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

19Mikaela93
0

Här har du en liten lista på spannmålsfria torrfoder :) Spannmålsfria innehåller oftast inte så mycket fett, nästan alla mina är kastrater och jag ger mina Taste Of The Wild och alla håller formen. 

Acana

Applaws

Carnia Lynx

Orijen

Taste Of The Wild

Ziwi Peak

///Mickan

fvanilla
0

#6 Carnia Lynx skulle jag vara försiktig med, då det innehåller en för hög magnesiumhalt om jag inte misstar mig.

[Skyggisen]
0

Tacksam för alla tips.Undrar om någon känner till Four Friends torrfoder?Zoo affären påstår i alla fall att denna produkt är spannmålsfri,någon som vet?