FORL!
Min lilla svarta huskatt lider av FORL så idag har hon varit hos vetten och gjort vid sina tänder. Hon är 13 år gammal så hon är inte så svårt drabbad utan hon har alla hörntänder kvar. Det är några småtänder som dragits bort tidigare och idag så rök tanden bredvid hörntanden nere och en liten framtand nere.
Kostnanden för det hela uppgick till 2.142 varav 640 var på tandstensborttagning, 200 för tandoperation och 440 för tandröntgen och narkos 625 så plus moms. Så fick hon ett recept på metacam också att ta i 4 dagar. Det tycker jag inte var så farligt dyrt😃
Låter som ett ganska så bra pris det där. HAr också en huskatt med forl, men han har dragit bort så många gaddar (inklusive hörntänderna) så nu finns det inte så många kvar som kan bli angripna av forl.
Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!
Ja det är ett bra pris. Jag har sett folk som fått betala hutlöst mycket för en sån åtgärd och undersökning.
Stackars min älskling, hon sitter inne i badrummet då det är lite varmare där än i resten av huset. Hon försöker spinna men hon fick problem med halsen då de satte in slangen på henne. Hon har ätit lite men inte druckit något men hon fick drop hos vetten. Hon har också fått smärtstillande då de fick operera bort ett par tänder och sy. Nu ska hon ha metacam i 4 dagar.
Stackar min lilla katta. Jag fick ringa till vetten och åka dit igen idag. Hon vill inte äta eller dricka och var så slö. Det visade sig att hon har 39.7 i temp och så fick hon Reconvalesent cat hos vetten och blev uppvätskad så nu är hon piggare. Men hon ska ha Synulox antibiotka i 5 dagar framåt.
Vetten konstaterade också att hon var alldeles för foglig mot vad hon brukar så hon mådde inte riktigt bra. De tog en röntgen på lungorna men där fanns inget. Hon låter väldigt konstigt när hon spinner.
Usch va jobbigt för er!
Fortsätt att ha extra uppsikt på henne. Hoppas att det blir bättre snart!
Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!
Tack, hon är bättre idag. Jag har fått i henne lite kycklingmousse blandat med vatten. Sen har hon fått kokt alaska pollock vilket hon älskar.
Har fått fortsätta med alaska polloch och rå kyckling samt räkor. Hon åt lite torrfoder men fick upp det igen. Förmodligen så pallar inte hennes mage för metacam och antibiotka. Hon har avslutat en kur med antibiotika för mindre än 1 månad sen pga av UVI.
Metacam passar inte för alla katter. Den ena katten här hemm, han med forl, tokkräks av metacam.
Kör på samma som du gör ni med maten tror jag. Har du testat att ge henne små portioner flera gånger om dagen? Det känske är snällare mot magen tänker jag.
Hon får små mängder mat serverade flera gånger per dag. Torrofret stod framme så hon var där och åt annars får hon mat på andra ställen nu. Hon har då i alla fall varit och kissat nu ikväll så hon får i all fall i sig vätska😃
Hon ska få en lägre dos med metacam imorgon.
Skönt att det går framåt!
Hon kräkes upp det torrfoder hon åt. Hon har hon inte fått någon metacam idag och jag konstaterade att hon kräktes upp synulyxen som hon fick en halvtimme efter att hon fått den. Då hade hon fått lite fisk att äta innan. Så nu slutar vi med synulyxen också. Hon har börjat dricka från badkaret igen.
En bit färsk fläskfile lyckades hon få i sig i alla fall😃 Jag ska ringa till vetten imorgon.
Idag har vi varit hos vetten jag och min katt. Hon fick en spruta mot illamående och sen fick hon tableter som hon ska ta två gånger per dag en halvtimme innan hon äter. Hon behövde inte vätskas upp och det läker bra i munnen. Hon mår bra i övrigt och i natt var hon på toa och gjorde nr 2😃.
Det är jobbigt det där när katten mår dåligt. Man skulle sågärna vilja höra dem säga VAD det är som gör att de mår dåligt. Men det går ju inte, så vi får med vettens hjälp gissa oss till det.
Bra med nummer två förresten!
Idag mår hon bra och har inte kräkts något och hon har vistats i rastgården och ätit kycklingmousse😃
Härligt!