Bra torrfoder?
För ett tag sedan fasade jag över mina katter riktigt långsamt från Royal Canin och Hills (som de ätit hos uppfödarna) till Applwas Kitten och Chicken. Men nu när de ätit Applaws ett tag så har båda katterna börjat kräkas. Så nu undrar jag vad det finns för andra bra spannmåls- och fiskfria foder med samma höga kötthalt (80%) som Applaws?
Tackam för svar!
Orijen (jag tror att det bara är vissa smaker som innehåller fisk men du får kolla), Ziwi Peak, Taste of the Wild 
Hur länge har de kräkt? Mina gjorde det också någon vecka, fast jag trodde det berodde på att de kastrerades ungefär samtidigt som foderbytet var klar och att kräkningarna var långdragna biverkningar från narkosen typ. (en del av narkosmedel kan sitta länge i människokroppen iaf, inte en vecka kankse, men någon dag).
Jag hade inte möjlighet att komma iväg till någon zoo-butik och köpa/testa annat foder och sen slutade de kräkas utan att jag gjorde något.
Det kanske är storlek/form på foderbitarna som gör att de kräks? Mina vande sig, dina kanske också gör?
#2 Fast det fodret som du länkade till innehåller ju fisk. Jag bad om fiskfritt. 
#4 Jag menade Acana överlag :) Inte enbart den, råkade bli just den jag fick fram :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 Min ena kisse Devlin kräktes en gång för kanske 3-4 månader sedan. Men sedan inget mer på ett bra tag. För någon månad sedan började båda katterna att hulka, men kräktes inte. Men nu de senaste kanske 2 veckorna så har både Devlin och Pixie kräkts flera gånger.
Jag tror inte det beror på storleken eller formen på bitarna, då fodret de åt innan var typ likadant i storlek och form. Fast visserligen så har jag bara sett att det varit bitar från Applaws kitten när de kräkts, inte Chicken. Jag kanske skulle testa att bara ge dem Chicken ett tag och se hur det går..
Carnia Lynx innehåller inte fisk eller sädeslag. Den har ett köttinnehåll på 86%.
Var kan man köpa dessa foder utan fisk och spannmål?
Jag har tittat på zooplus.se, zooplus.dk, zooplus.com, animail.se, hemfoder.se, foderexpressen.se, arkenzoo.se och grizzlyzoo.se och inte hittat några sorter av dessa märken som är fisk- och spannmålsfria, förutom Carnia Lynx och det hittar jag bara i liten påse.