Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 1070 ggr
CarroF91
1

Kattungar?

Igår åkte jag många mil för att hämta en dräktig honkatt. Jag ska ha henne hos mig så hon har en trygg plats att föda fram och uppfostra sina små. Jag ska alltså vara jourhem åt henne tills hennes bebisar är gamla nog att flytta till nya familjer. Jag är väldigt van vid katter, men mindre van vid kattförlossningar. Om infon jag fått stämmer är hon minst i 8 veckan, och jag kan känna sparkar från kattungarna i magen. Hon är en väldigt blyg och osäker liten tjej som gärna går iväg och gömmer sig, men jag vill ju finnas som ett stöd för henne när det är dags. Vad ska jag kolla efter och vara uppmärksam på så jag vet när hon sätter igång? Jag vill inte tränga mig på henne för mycket så att hon blir stressad eftersom miljön är ny och hon känner ju inte mig..

bubbelbruden
0

ofta så klarar dom ju det där själva men föröska nu innan att lära känna henne så bra du kan utan att stressa henne.Jag brukar börja med att sätta mig på golvet och läsa högt så katten lär känna min röst och sen kan du ju alltid prata med henne om du har fantasin till det och föröska hitta nåt godis eller så som hon gillar och släng det till henne och minska avståndet långsamt.

ibland har man tur så dom säjer till när det är dags med ungar men annars så ska du kolla efter när slemproppen gått alltså om du ser en blötkladig massa liggande nånstans då vet du att det snart är dags.

CarroF91
0

Hon tycker ju väldigt mycket om att bli klappad, och hon fläker upp hela magen när man lägger handen på henne. Det är bara det att hon ligger och trycker bakom allt och vill inte komma fram.

bubbelbruden
0

då är hon nog bara osäker på den nya miljön så det kommer att ge sig ska du se.