Hjälp med färger!
Att hon föddes vit så borde de vara siamesmaskad hon är men jag kanske är blind eller datorns färger som spökar men var är paddfläckarna?
jag tycker det ser ut som hon har färg fläckar på kroppen också? tycker inte att hon ser maskad ut. ser ut som lila harlequin. vad har föräldrarna för färger?
Sajtvärd på Perser iFokus
#1 ser det nte ut som paddfläckar på öronen? Eller är det vitfläcken som luras? Vänstra öronkanten ser röd ut och då borde hon vara chokladpadda bicolor
Jag vill gärna veta föräldrarnas färg.
#2 katten är maskad om den föds vit och utvecklar färg senare, både tonkanes- och burmamaskade katter har färg på kroppen
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
choklad? lila tycker jag, allderles för ljus för att vara choklad
Sajtvärd på Perser iFokus
#4 Om katten är maskad så kan den absolut vara choklad, ffa om öronkanten är röd men vid 5v ålder borde en choklad vara mörkare kanske…
Så krångligt när man inte färgavlar rasen 😛
Vad har katten för färg på ögonen?
Ett tips är nog att DNA testa då behöver du inte grubbla längre :D
Ungen har blå ögon. Ja förmodligen är hon siam maskad. Jo hon har creme fläckar på kroppen även om de inte syns på bilden. Hon är padda, bicolor och maskad. Men vilken paddfärg e den mörka färgen? :) prata nyrligen m mammans uppfödare o hon sa att man inte ska kolla på kroppen vilken färg en maskad unge är. För de kan vara spökfärger, som i de här fallet så e det blåa blandat med creme, och ser då brunt ut. Hon sa att man ska kolla på nos, trampdynor, öron o svans. Öron o svansen är mer kallt blåa. Om någon inte håller med om detta så säg till!! :) men annars har jag nu kommit fram till att hon är blåsköldpaddmaskad bicolor. :)
4#, Jo men hon har creme på öronen bredvid de blåa fläckarna. Mamma är blåsköldpaddmaskad, pappan bruntigre. Båda bär på choklad och dilution.
Båda bär på maskad också såklart :)
Nej jag skrev fel, manman är inte maskad. Hon är blåsköldpadda bicolor
Är mamman dna testad då du vet att hon är chokladbärare?
Siammaskad är hon definitivt inte, och på bilden på hela katten ser hon ut som en blåsköldpadda
Jag måste bara få fråga vad de andra katterna på bilden har för färg?
Det verkar som om det blir dålig färgåtergivning på dina bilder om de andra två ska föreställa blå och blåsköldpadda
Jo de andra katterna är blå o blåsköldpadda bicolor. Nej har inte dna testat. Mamman kan bära på choklad då hennes egen mamma var chokladtonkanes (padda också kanske). Varför kan hon inte vara siam maskad? Pga de mörka fläckarna? Hon föddes helt kritvit. Och mer erfarna uppfödare har sagt att hon är siam maskad.
En siammaskad katt är färgad på ansikte, ben, öron och svans
En tonkanesmaskad katt är färgad på kroppen så även en burmamaskad
En burmamaskad föds endast vit om den är choklad/lila, inte brun/blå
I vilken ålder färgade hon ut?
Bättre bild på 2 veckors ålder
Och hon kan bara vara choklad eller lila? Kan de verkligen stämma? Hon har så kallt blåa öron. En uppfödare som e jätte duktig på färger har bekräftat henne som blåsköldpaddmaskad bicolor. Men jag är absolut öppen för att folk kan ha fel, det verkar ju så komplicerat de här m färger. Och maskade e ju inte färdig i färgerna förän vid 1,5-3 års ålder ungefär. Så svårt att veta. Vad tror du sarah-s?
Är de så med tonkanesmaskade också, att dom bara föds vita om dom är lila/choklad? Och aldrig brun/blå?
Jag tror att hon är blåsköldpadd tonkanesmaskad med vitt
Okej intressant! Men du är helt säker på att hon inte kan vara siam maskad?
Pratade med en uppfödare nu och hon säger att siam maskade med vitfläck visst kan få färg på kroppen. Vad säger du sarah-s?
Jag har svårt att förstå hur vitfläck skulle kunna påverka maskanlaget
Men jag föder inte upp vitfläck utan enbart maskade katter

Jag föder upp maskade vitfläckar men utan lockar. Jag tycker att hon är väldigt mörk på kroppen väldigt tidig för att vara diluterad och siammaskad. Sådär mörka har ingen av mina varit på kroppen vid den åldern. Min mörkaste sys är en bruntabby-tjej och hon har, vid 11 veckor knappt sådär mycket färg på kroppen…
Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

Eftersom att TS kattunge har så lite päls så blir katten mörkare. Den kommer att ljusna när den blir fullpälsad.
Stolt ägare till tre La permer