En fråga
Har tänkt på en sak, man läser mycket om folk som gör allt för sina djur, det absolut bästa fodret, kattsanden, leksakerna, kontrollbesiktningaf, försäkringar med tillägg. Sm går ut med sina katter flera ggr/dag, sköter pälsen jättenoga mm… Jättepositivt! Min fråga är, till er som nu har barn, sköter ni era barn likadant? Har de de bästa kläderna för utelek? Den mest ergonomiska sängen? De mest utvecklande leksakerna? Den bästa allsidiga maten med de bästa råvarorna. Massor av försäkringar? Och självklart massor med tid och kärlek? Vill inte provocera någon, är bara nyfiken?
// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/
Bra fråga!! Nu har jag inte barn utan min katt är mitt barn..=)
Men ser ofta föräldrar som faktiskt inte borde vara föräldrar alls.. tyvärr 😕
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Jag kan absolut förstå dem som inte har barn, eller vuxna barn, att de lägger ner allt på sina djur. Självklart ska alla djur ha det så bra de kan men jag har lika svårt att tro på att man har tid/energi/pengar/kunskap att kunna ge både sina djur och sina barn precis allt de behöver. Och, så ska det väl inte va riktigt heller? Ja menar, man dör inte av att bli lite blöt om fötterna… Jag har träffat katter som varit så bortskämda, de äter bara den finaste maten och den ska vara tillaga på ett spec sätt, bla bla bla… Det är självklart helt ok att skämma bort sitt djur och ge dem det bästa men jag själv skulle aldrig vilja ha ett så kräset djur eller barn heller och mina katter mår ej dåligt på något vis fast de får torrfoder varje dag. Inte mår mina barn heller dåligt för att de inte får fisk tre ggr/vecka eller har de dyraste vinterstövlarna… Så jag behandlar alla lika i vår familj, eller ja vill tro det iaf..
// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/
skillnad på att skämma bort och skämma bort, tycker jag. Man ska uppskatta, älska, uppmuntra sina nära o kära.
Jag har tyvärr sett föräldrar som gapar och skriker på sina barn i tex affär, vid fotbollsplanen - och det är varken kärleksfullt eller uppmuntrande. Jag har sett föräldrar lugga, slå och skaka sina barn.. sånt gör mig förbannad.
Min katt har nog det bästa fodret för han barfar sig själv - han är otroligt jaktaktiv. jag har torrfoder som jag tror är det bästa för en kastrerade hankatt. Sen har han kattlucka så han kan komma o gå som han vill. I pannrummet ligger en sliten gammal ullfilt som han sover på och han stortrivs .
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Jo jag tror att de som ser till att sina djur har det bra också ser till att sina barn har det bra.
Självklart tar jag väl hand om mitt barn. Han går före katterna i alla lägen. Bra mat, bra förskola, bra kläder, bra försäkring osv. är en självklarhet. Likväl som tid, kärlek och omsorg.
Det är väl självklart att man tar hand om sitt barn. Som #5 skriver barnet/barnen går före i alla lägen. Jag väljer att skämma bort både man, katt och barn. 
Jag har inte barn, men jag är så med alla mina djur, katter som råttor. Noga i val med burar åt råttorna, bra burströ och Kattsand, bra burinredning, bra mat (jag t.om blandar eget för mina råttor efter recept, väljer ut mat efter jag har läst på när det gäller näringslära för katt och råtta), dedikerar tid med att leka med mina djur, har försäkring, sparkonto till djuren, och lite lyx då och då.
Det är en självklarhet för mig. Mina djur är min hobby och mina "rumskamrater", så de ska få ha det bra, naturligtvis! Jag har valt att skaffa dessa djur och ser det därmed som en skyldighet att de ska ha det bra som möjligt, och jag ser även till att jag är väl påläst.