introducera kattunge
Hur har ni gått tillväga när ni har introducerat en ny kattunge? Finns det något tillvägagångssätt som anses som "det bästa"? Hur har era katter reagerat? Hur har ni gjort om katterna blivit griniga?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kolla här ^^
Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)
Så till att din kissa kan fly uppåt, så att hen inte hamnar på läskiga instängda ställen, som typ under din säng. Mycket bättre att hen sitter på en hylla då ;)
Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)
#1 Men vilka sötnosar :D Fick mig ett gott skratt!
Ska själv snart introducera en kattunge och är kluven då jag har fler katter som ska godkänna den nya.
Om det är en till sphynx som är nytillskottet hade jag släppt ut ungen på engång från buren vid hemkomst. Min lilla erfarenhet med sphynxar är att de brukar funka bra ihop ganska snabbt, då de är nyfikna och sociala.
Låt katterna sköta det själva 🙂
Om katterna börjar bråka lite, lämna dem ifred men håll ett öga på dem, men om det börjar flyga tussar och spruta blod så kan det vara nödvändigt att sätta galler mellan katterna tills de blivit vana med varandras sällskap.
Men många katter som introduceras till varandra funkar bra ihop i hushållet. 🙂
Vi gjorde ingen speciellt. Satt med kattungarna (två kattungar, sedan hade vi två vuxna sedan tidigare) en liten stund så dom äldre fick nosa, sedan satte vi ner ungarna så fick dom sköta det själv. Lite fräs i början, men sedan var det lugnt.
//Jessie
#4 Yepp, det är en till sphynx. Jag har fått den uppfattningen jag med. Om jag gissar så tror jag att det kommer att gå jättebra. När mammas lilla hund var här första gången så var kissen bara nyfiken. Det är ju iofs lite skillnad på att introducera katt och hund ;)
Man vet ju aldrig, det är ju djur. Så jag vill göra rätt :)