Hur f*n gör man!?
Håller på och försöker montera ihop kattens no.1 Eiffel och nu undrar nu hur f*n man gör det då 🤔. Pappert som följer med är inte till större hjälp. Det ska finnas hål igenom så skruvarna kommer igenom men jag hittar inte hålen!? Tycker jag har letat och letat och känt igenom hela men hittar inga hål! Någon som monterat ihop en klösmöbel från kattens no1 som kan hjälpa mig att förstå??
Det var ett tag sedan men minns att det inte var lätt. Men de fanns där. Hålen alltså. Så ge inte upp!
Min hade små gula klisterlappar där hålen fanns. Jag kände efter tills jag hittat dem och använde en sax som jag körde genom tyget.
Håll upp plattan mot en lampa så ser du var hålet finns.
Sajtvärd Katter iFokus
Med den beskrivningen så är det allt annat än lätt. Har lagt monteringen åt sidan tills vidare, men ska snart ge mig på skrället igen.
#2 Har kollat men hittar inga klisterlappar, kanske trillat av 😮
Tålamod, vad är det? 😃
#4 Jag gjorde egna hål med sax 😃 visste inte ens att det fanns tidigare hål?
*Nu när jag tänker efter så förstorade vi de hål som redan fanns!*
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
#4 Håll upp liggplattan mot en lampa så syns det var hålen finns. Gör hål i tyget där med t.ex. en sax.
Sajtvärd Katter iFokus
Såååå, äntligen fick jag ihop skiten 😃 Katterna är dock mer intresserade av kartongen som delarna kom i än själva ställningen men så är det alltid 🤫 Men det ska nog lösa sig :)
#6 Såg inte ditt inlägg och när jag tänker efter så hade det varit mycket enklare att göra som du skrev. Det slutade med att jag bankade och kände runt med baksidan av en kniv och med lite tålamod så hittade jag hålen och körde en sax igenom :)
-----------------
Nu när jag ser att det är ett par stycken som har en ställning från kattens no.1 så undrar jag vad era katter tycker om dem? :)
Har bara sett ett en gång o verkade iaf väldigt stadigt mot de andra.Rejäla stolpar kommer jag ihåg.
Vad tycker du?
#8 Jag är mer än nöjd med trädet, det är mycket större än jag trodde att det skulle vara vilket bara är positivt, ju större desto bättre 😉
Jo, stolparna är rejäla dem ser så mycket mindre ut på bild tycker jag. Min katt på nästan 10kg fick precis fnatt och kastade sig på trädet och det rörde inte sig, så stabilt är det. Han är väldigt stor i sig och trädet passar han perfekt tycker jag :)
Hjälpte min hona upp till andra vånigen sen klättrade hon till tredje själv men vågade inte riktigt hoppa ner då det är ganska stort avstånd mellan platserna. Men planerar att köpa en klösmöbel från bananaleaf (nr 3) som jag tror passar gammel tanten bättre 😊
#7 Jag skaffade "Dagmar" från kattens no 1 i julas och mina katter (2½ år gamla) fullkomligen älskar det - hejdlöst! Hade jag förstått hur populärt det skulle bli så hade de fått ett sån´t här klätterträd för länge sedan! De tillbringar MASSOR av tid där (jag har ställt det nära ett fönster så det är en bra utkiksplats). Dessutom sover de i trädet VARJE natt!!! Det har verkligen varit ett riktigt höjdar-köp, och de störtgillade sitt träd från dag 1.
Dock hade jag lite problem med att få det att stå stadigt i början. Fick dock bra tips och råd från nät-butiken som jag köpt det ifrån. Det handlade om att jag måste ha halkskydd i båda änder av trädet, och så fick jag efterdra "takfästet" upprepade gånger under det första dygnet. Det hade visst lite att göra med vilken sorts golv/tak man har. Men nu har det fungerat BRA i 4½ månad och jag har varit jättenöjd!
Är det förresten nå´n som vet hur ofta man bör efterdra "takfästet" på kattens no 1 nu framöver? En gång i halvåret? Oftare? Mer sällan?
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Jag har Rundetorn och har tagit bort korgen och flyttat upp den nedersta hyllan så att katterna verkligen kan rejsa upp för det ordentligt, och det gör de! Det är även den absolut populäraste klösplatsen. Pelarna är verkligen slitstaka, men nedersta klöspelaren har jag bytt ut när den varit helt sönderklöst (det är jättebra att man kan köpa enstaka reservdelar!)
Rundetorns liggytor (särskilt korgen) är egentligen lite i minsta laget för mina största katter, så nästa gång blir det Eiffel istället.
Sajtvärd Katter iFokus
Jag har en Oscar son älskas av min kattunge. Hängmattan har fått toppenbetyg och de tjocka pelarna är roliga att klättra och klösa på. Blev också överraskad över hur stor den var men sen när katten går lös på den har jag svårt att se hur det skulle funka med smalare pelare.
Har ett Kattens no 1 Eiffel hemma och det är favoritmöbeln för en av kissarna! Används till både klättring, klösning och sömn. Absolut värt pengarna. 🙂