Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 3265 ggr
[JonnaA1]
1

Kattnamn!

Hejsan! 

Precis fått 5 kattungar och tre stycken är honor. :)

Har någon något bra namn jag kan ge dom? ❤️ 🐱

Seglarina
1

Zeus - Gudarnas Konung

Dionysos - Vinets gud

Pallas Athena - Vishetens gudinna

Artemis - Jaktens gudinna

Ossa - Ryktets gudinna

= grekiska gudar (de två första)  och gudinnor (de tre senare)

Länk till gudinnor http://sv.wikipedia.org/wiki/Gudinna#Grekiska_gudinnor

Eller tänk något annat tema.

Så tänkte inte jag när jag en gång blev med katter och det har jag ångrat lite kan jag säga.

Pixiepussel
2

Spelkullen kanske? Pussel, Yatzy och Fia (med knuff) till tjejerna. Othello och Domino för killarna (Kanske Lego istället för Othello för en modernare touch ;-))

Seglarina
1

Jag hade två hankatter som hette Findus och Felix, fast de två honkatterna borde ju ha hetat Vasa och Fazer  t ex ( inte Nestle😡) och inte Tigris och Pussel som dom gjorde. 🙂

[Lewwi]
1

Typ matmärken? Findus, Felix osv. bara att kolla i affärerna😃

IceJossan
1

Spinner de som V8:or? Döp dem efter bilmärken kanske? Dacia, Kia, Sisu, Mazda, Vivinius, Gordini, Lamborghini, Ferarri, Ferrando, Lexus, Toyota, Tjajka, Pegaso, Bentley, Mercedes, Cadillac, Dodge, Pontiac, Shelby, Berlingo.

Mat? Tapas, Fajita, Nacho, Taco, Burrito, Tikkamisala, Teriyaki.

Viner: Alaja, Amarone, Aventino, Cavallino, Caliterra - aka Terry/Cleo, Chablis, Chardonnay - aka Donny, Chatelle, Lanzos, Leira, Massaya, Melini, Mayu, Malambo, Maverick, Mariluna - aka Luna, Mediterra - aka Terri, Novaia, Periquita - aka Kita, Radici, Ramey, Sondraya, Shiraz, Tandarra - aka, Tassinaia, Tatachilla, Tamaya, Tokaji.

Datatermer:  Acrobat, Algorithm, Alpha, Delete, Firefox, Macintosh,  Memory, Mozilla, Makro, Mylar, Napster, Skype, Toshiba, Winsock.

Vad är det för färg/mönster på pluttarna?