Kokt/rått ägg?
Äter mycket ägg själv så blir ofta att katten får smaka av mina kokta ägg. Är detta ej bra eftersom det är kokt? Ska man bara ge rått? Och hur ofta kan vara lämpligt att ge ägg? Brukar ju vara nyttigt för de flesta djur men tänkte om det kanske är några värden i som är för höga tex. Hundar tex har jag för mig ska man endast ge gulan.
Katter liksom hundar ska äta äggvitan tillagad, äggulan spelar det ingen roll med. Rå äggvita innehåller Avidin, ett ämne som förstör B-vitaminet.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Ska nämna att man kan ge rå äggvita någongång ibland, katten kommer inte falla död ner för det. När jag har tappat ett rått ägg i golvet, så är det jyckarna jag ropar på för att städa.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Tack :)
Jag har alltid fått höra och läst på forum att man ska ge gulan rå ? Min hund får iaf jätte fin päls utav de så något lär det ju tillföra :P
En källa till att man ska ge gula och inte vita. går att hitta fler om man bara söker på google..
http://www.hundstunden.se/artikelvisa.php?arg1=47
eller det står ju att man inte att man INTE ska ge vita men i regel är det ju gula man ska ge..