Four friends torrfoder?
Hej! Jag undrar om Four Friends har hyffsat innehåll i sitt torrfoder? Undrar även fördelar och nackdelar med Taste of the wild? Vilka av dom två är bäst? Om man jämför dessa två med bozita och RC vad är att föredra och vad är sämst? Vill inte ha en allmän diskussion om foder (som mjukmat, barf) utan undrar om just dessa torrfoder! Har läst så många trådar och frågat så mycket själv. Men har inte sett någon tråd där man jämför dessa torrfoder och jag är intresserad :) Tack på förhand
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Jeg vet inte så mycket om Four Friends torrfoder, men Taste Of The Wild är ju ett jättebra foder det är spannmålsfritt, det går inte åt så mycket och alla mina katter har fått jättefin päls :)
Ska du köpa RC så kan du lika gärna köpa Bilanx som är ett billigare foder som även finns att köpa i dom vanliga matäffärerna det är ungefär samma innehåll. Jag har gett mina katter det i över 10år men det senaste året så har jag gett mina katter Taste Of The Wild som är ett mycket bättre foder.
Det ända jag vet om Bozita är att det är ett svenskt foder som tydligen är helt okej men det innehåller spannmål och det finns ju bättre foder.
///Mickan
RC vet jag är ett dåligt foder med överpris ;) har inte sagt att jag sla börja ge det. Men det är skönt att kunna jämföra med andra foder :) Four friends är jag mest nyfiken på då jag vet minst om det. Har hört både bra och dåligt. Men över lag verkar det vara ganska bra för att vara torrfoder och för det priset. Nackdelarna är väll att det inte är helt spannmålsfritt..
Va jag har hört om four friends torrfoder så innehåller de för låg fetthalt, har four friends till mina katter men försöker fasa över till tast of the wild just nu, testade me applaws men ena katten tålde de inte. Så ja kör på four friends för kattungar då de innehåller mest fett av deras olika sorter.
Men jag har hört att Taste of the wild ska innehålla potatis som inte ska vara nå bra. Hade annars tänkt prova det.. det är en sån djungeln med alla dessa foder…
Four Friends är ungefär som Royal Canin.
Fast RC är ju nästan som mjau.. i jämförelse med bozita då?
Min ena katt blev till slut sjuk av four friends, kan inte äta en enda matbit utan att det kommer upp igen :/ så bytte till porta 21 som funkar jättebra.
#7 När det gäller om katten blir sjuk eller ej behöver ju inte betyda att fodret är dåligt. Har hört katter som blivit dåliga av några av dom bästa torrfodren.. :)
Absolut kan det vara så :) ville bara lägga till min erfarenhet av fodret.
Four Friends kvalar inte in på min lista över bra torrfoder
dvs foder som har högt animaliskt innehåll och gärna spannmålsfritt
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
Synd att alla bra foder bara finns att beställa typ :(
Jag beställde mitt nya från animail, hemskt smidigt, fodret landade utanför dörren på bara ett par dagar :) så låt dig inte avskräckas.

Jag har köpt hem four friends till mina fem katter, men allihopa ratar det fodret.