Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 867 ggr
[[pimey]]
0

I valet av kvalet!

Står här nu med porta 21 i vänster hand och applaws i andra men vilken ska man välja? Eller finns det något annat bättre prisvärt foder? Inte royal då jag anser att de tar överpris på skitfoder. Har läst att dessa två foder får många katter att kräkas hur är det för er?

Myrrami
1

Jag har båda här hemma och det funkar bra för mina katter

[[pimey]]
0

Okej inga som kräks eller dylikt?

Sofy
0

Jag har Applaws och mina katter har inga problem. Det kom en hårboll som äldsta katten kräktes upp men det tvivlar jag på att det är foderrelaterat.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

IceJossan
0

Jag skulle välja Porta 21. Har själv gett detta foder och katterna har mått bra (i längden vet jag ju förståss inte eftersom jag ger annat foder nu), medans jag har hört om fler negativa resultat av Applaws än vad jag hört positiva. Kräkningar är det vanligaste. Det är däremot många som kräks av Porta 21 också, men jag har aldrig upplevt det på de 8 katter jag gett det.

vinteralvan
0

Du får helt enkelt testa och se vad dina katter mår bäst av. Båda är ju bra näringsmässigt.

[Classsic]
0

Min ena kräks och jag ska därför byta foder för att se om det blir bättre. Min andra katt har det funkat utmärkt på så om det funkar för din katt kan du inte veta utan att ha provat. Ett väldigt bra foder om det funkar!

Nevina
0

Båda mina katter kräktes av Applwas torrfoder efter att de ätit det ett tag. Porta 21 har jag ingen personlig erfarenhet av.

LindaKarlstrom
0

Min katt har nästan helt slutat upp med att kräkas foder sen jag bytte till Applaws. Med RC hände det oftare än inte att han spydde minst 1 ggr i veckan. Så det är väl olika