Katter iFokus

Katter

Etiketterkattstatusdjurskydd
Läst 1577 ggr
Pia
0

Kattnamn

Jag var inne en sväng på den trevliga sajten för shetlandsponnies och hittade ett kul inlägg "Konstigaste namnet", naturligtvis måste vi ha en sådan tråd här på katter också!:)

Jag har två namn som jag kommer ihåg från utställningsvärlden, minns ej stamnamnen före katternas namn. Den ena var en perser ialla fall, som hade det ganska illa klingande namnet Helge let's pök (man får förmoda att det var en blivande avelshane…) och den andra var en turkisk van som hette Torsten Turk:)

Själv döpte jag mina fåtal perserkullar efter godis och kakor, det blev t ex Augusta Kokosboll, Bruno Brända Mandlar och Borghild Butterkaka. Mina britter döps efter alfabetet och får vanligtvis ett kul förnamn och ett engelskt matchande efternamn, ex Bertil Buckingham, Egbert Ebberston, Ludda Linlithgow, Osbert Osborne, Pudge Papplewick.

Har ni några egendomliga, roliga, udda namn på katter ni vill dela med er av?

Om ni är uppfödare, har ni något kul system ni döper kissarna efter?

Pia
0

Inga udda, kul kattnamn?

reddie
0

Nej tyvär.

Eller kanske förrästen. Min mormor döpte sin katt till "Pontelina" hon hade en liten vit tofs på huvudet så hon döpte henne efter Roger Pontare. Fast numera heter hon Snuttelina- lite bättre

TacoBelle
0

Jag känner en katt som heter Ringholm, men det är väl sådär roligt Glad 

Jag gillade Torsten Turk..haha

CBA
0

Min perser- Midgårdskattens Injection alias Jerker

Min Exotic- Zambinos Our Scoop alias janis

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Matilda
0

Våran heter Summermaijks Diletta, men kallas Lotta. Har även kallats Letta pga av att hon ät så lätt ;)

Pia
0

Äntligen, lite kul namn…:)
Pontelina blev nog min favvis!

#3 Men kissen Ringholm kanske kan ge namnet ett bättre rykte…:)