Biter på sladdar
Har en katthona på snart ett år som är tokig i att bita på sladdar, bara tunna sladdar som till headsets, mobilladdare, laddningskabeln till sonens skoldator, adaptersladdar osv, hon biter inte bara hål i dom utan kapar dom i dm långa bitar
Finns det bra sätt att få slut på detta?
Välkommen i kattvärlden 🥵Inget ovanligt alls. Mobil laddare är poppis här. Få dom sluta. Ja plocka bort allt som har med sladd att göra. Ev spruta vatten på dom när dom gör det men tror inte det hjälper.
Min lilla tös här lyckades bita sönder en hel massa mus sladdar innan jag upptäckte att det var hon. Numera kör jag med sladdlös.

Tyvärr kan vi inte köra allt sladdlöst o alla sladdar kan inte gömmas undan, idag bet hon sönder sladdana till sonen högtalare till datorn, det var inte poppis
Vår katt gillar headset och mobil laddare men kontoret är endast öppet när någon sitter där inne och då kan man också hålla koll.
I övriga rum är kablar gömda på ett eller annat sätt.
Ett tips är kabel lister man fäster kablarna i.
Jag har samma problem med min lilla kissekatt. smörjde in sladdarna med lite tabasco å sen så hälde jag på tabasco på papper och plaserade ut där det var som mest sladdar som bakom tv och runt gitarrerna. fungerar bra+ att kissen fick en egen sladd att bita på då va det inte lika kul längre att äta på andras sladdar.