Släppa ihop katter..
Det är så att jag har en väldigt bestämd kastrerad padda och en kastrerad huskatt tjej..Igår kväll så kom en 11 månaders hane hit som är tänkt att han ska bo här..Igår fräste alla åt alla lite men det gick jätte bra och natten har vart super lugn (jag vaknar av en liten fjärt ;) Men idag så har min tjuriga padda blivit mer och mer irriterad på pojken som aldrig försvinner enligt hennes önskan så hon var påväg att flyga på honom en gång men han hoppade rakt upp i luften och jag sa NEJ! till min katt så hon slutade..Men hon ligger ´några meter ifrån killen hela tiden och morrar och knorrar så fort han rör sig och jag är jätte rädd att hon ska flyga på honom igen..
Vad tror ni ? Ska man låta dom hållas själva ? Hur ska jag göra inatt ? Ska dom få gå lösa som dom gjort innan eller ska jag spärra av dom nu när paddan blivit så sur ?? Känns ändå som att det kanske är dumt att spärra av om hon blir ännu surare när dom släpps ihop imorgon igen..
Idag har jag jobbat hela dagen och katterna har vart själva tillsammans och det har dom fixat, jag vet ju inte om hon sprungit efter han under dagen..Men det har gått bra iaf och ingen katt har några skador..
Ursäkta för ett snurrigt inlägg men känner mig osäker på hur jag ska hantera detta..

Låt dem inte vara tillsammans i obevakade ögonblick! Din hona har redan visat att det inte fungerar än!
Kan du spärra av med nät/galler så gör det, då får de lära acceptera varandra utan att kunna skada varandra!
Okej ! Har tyvärr ingen möjlighet att spärra av med nät, men ska kolla det imorgon då min far har någon nätdörr som ligger (om den nu passar)
Ska vi haka av dörren från sovrummet och haka på den in till v-rummer och stänga in Nalle i vardagsrummet under natten och låta dom vara så under dagen jag jobbar imorgon ? Kommer hem runt 13,30 och då kan dom ju släppas ihop igen,,
Jag tog nyss en vuxen hanne som kompis till min några år äldre hona. Hon är världens snällaste, goaste katt men när han kom så fräste hon som bara den. Hade aldrig sett henne så men det är ju hennes revir så hon undrade säkert vad fasen han gjorde där. Han kom sent på kvällen och jag hade redan innan bestämt att min hona skulle få vara med mig i sovrummet under natten och så fick de träffas lite mer dagen efter. Hon fräste fortfarande och han var ödmjuk och höll sig undan. Efter 3 dagar då hon var instängd med mig på natten och även instängd de stunder jag inte var hemma på dagen, ,så helt plötsligt gick hon bara fram till honom där han låg och sov på en bädd, lade sig bredvid, slick slick, och sen dess är de kompisar.
Jag gned också in honom med en fuktig handduk som jag först gnidit in henne med.
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//

#2 Bara du håller dem separerade innan du kan ha nätdörr så spelar det nog inte så stor roll hur du delar på dem.
Lite gruff är en sak, där är det bara att låta dem vara tillsammans och vänja sig. Men blir det slagsmål så är det bättre att hålla dem åtskilda med nät så att de kan lära känna varandra från varsin sida :)
Har ni ingen nätdörr som passar så går det ganska fort att bygga en bara man köpt reglar och nät :)
Inatt var tjejerna instänga i v-rummet och killen med oss i kök/hall och sovrum :) Det går jätte bra med hunden som vi har så han var med oss :) .. Det är en liten glipa ut i dörren från v.rummet då vi fick haka av en annan dörr och sätta där, Diana fräser så fort hon ser han igenom där men hon är lugn som en filbunke annars :) Har precis nätat in balkongen så har dom tur är nät hemma !! Så vi ska bygga en nätdörr idag och sätta feliway i v-rummet :)
Liten uppdatering .. Katterna släpptes ihop imorse och Diana var lika sur som vanligt, så när jag åkte hemifrån så stängdes hon ut med hunden ifrån Nalle och den andra katten..När jag kommer hem så ser jag till min stora förtvivlan att dörren mellan katterna är öppen !!! Och alla katter sprang runt i alla rum, vet inte hur dom kunnat få upp den dock ..
Det har gått bra iaf och upplever att Diana blir lite bättre hela tiden :) Men nu ska jag självklart stänga isär dom igen och ställa iför en stol när jag går till jobbet…
#6 Fniss, det låter som de har haft lite hallabaloo medan du var borta. Båda mina katter kan öppna dörrar. Jag var tvungen att ställa en lite tyngre stol framför dörren när jag höll dem åtskilda.
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
#3 Nu börjar Diana acceptera Nalle :) Hon kan gå förbi honom utan att fräsa och han får röra sig som han inte fick förut :) Så hoppas att dom kommer ligga sådär någon dag :)
#6 Jag kunde trycka under en platta från en klöspelare och det fungerade fint :)