katthem
Vet ni några katthem i skåne? Gärna södra skåne?
Funderar nämligen på att skaffa katt nummer två och då kan man ju lika bra göra en god gärning.
Medarbetare på Hundar.ifokus

Tassebo ligger i helsingborg o jag har för mig att där e ett i hässleholm som heter linus katteria. Sen finns ju alltid kattkommandosyd
På facebook finns det en grupp som heter Kattjouren (malmö), dom har oftast (tyvärr) många katter som söker hem. Jag tror dock inte dom har nåt katthem, utan det är katter som är ute som dom tar in när dom väl får hem till dom. Gå in och kika :)
1.a Skåne län
- KKS -Kattkommando syd, Blekinge, Skåne, Småland
- Djurskyddet Landskrona
- Djurens Vänner - Malmö
- Föreningen Förvildade katter Malmö
- Förvildade Katter Öresund
- Linus Katteria
- Djurhemmet Tassebo Helsingborg
- Tant Märtas katthem - Bromölla
- Rädda Katten, Malmö
- Djurens Vänner Malmö
- Kattjouren Malmö
- Skånekatten
- Katthjälpen Malmö
- Pälsbollarna Höganäs (Vilande?)
- En andra chans (EAC) - Skåne
- Kattstödets vänner i Lund: http://www.kattstodet.org/
Jag har flera misar som söker hem.
Kattstödet i Lund har övergått till Kattstödets vänner i Lund.
#4 Har du det? :)
För mig kvittar det egentligen varifrån jag skaffar. Jag vill ha en kompis till min katt. När jag går hemifrån med min hund så hör jag honom mjaua och det skär lite i bröstet. Det går ju bra sålänge min hund är hemma. Men hon måste ju ha sina promenader.
Vad är det för katter som du har och var bor du? :)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Vilken gulleplutt ❤️
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Om du ser till så att katten din blir kastrerad först så spelar det enligt min mening ingen roll om du skaffar en hankatt eller honkatt som kompis. Jag är helt övertygad om att #Josefa är noggrann med kastreringar och vaccineringar med de katter som hon har.
Berätta för Josefa hur din katt är nu, hur han är till sättet och om han är livfull eller lite blyg eller en soffpotatis. Då kan hon säkert hjälpa dig med att matcha just din katt med någon av de som hon har.
Lycka till!
Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!
En eloge till dig som skaffar en katt som behöver ett hem, istället för att uppmuntra till alla dessa som har "hemavel" Tänk om alla gjorde som du! ❤
#6 Alla de jag har hemma nu har blivit kastrerade, vaccinerade och öronmärkta. De är födda sommaren och hösten-12. Fd hemlösa misar, så lite försiktiga i början. Jag kan pma en länk till en annons med bilder.