Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 741 ggr
Änglakatten
4

Varför är kastrering att rekommendera?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lucifer kom precis hem med piercat öra =/
Detta fick mig att komma på en bra reklamkampanj för att kastrera sina utekatter. Snälla bidra om ni kan, med korta historier om hur din katt betett sig innan OCH/ELLER efter kastrering så lovar jag att göra en bra reklamkampanj till veterinärer för att visa att det faktiskt bara är fördelar med att kastrera sin katt. Dela gärna detta och PM:a mig din historia om du inte vill skriva direkt här.

Eftersom jag redan har kontakt med olika företag och organisationer och utöver detta har sidoprojekt för att höja kattens status så hoppas jag på att jag redan har rätt medier för att nå ut med reklamkampanjen.

Tanken är att skapa en bildserie där man tydligt ser vilka fördelar det är med kastrerade katter. Många med huskatter kastrerar inte sina hankatter - och varför inte? Vet dom inte om att en kastrerad hankatt är det mysigaste som finns? Visste dom det och att man poängterar detta så tror jag det är fler som överväger kastrering. Hoten om att katterna förökar sig ute märker inte ägarna till de okastrerade hankatterna av och därför tar de inte till sig av det.

Alla bidrag tas tacksam emot :)
Tack snälla ♥

Vi har ragdoll kattungar!

www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se

Mari
6

Mycket bra kampanj! Jag ska leta i mina bildgömmor då jag vet att jag har en del bilder på trasiga hankatter.

Fick höra senast idag en historia om en hankatt som aldrig ville hålla sig hemma, han befann sig ofta hos grannarna och råkade bli inlåst i garage, uthus och källor då han var så nyfiken. Otaliga gånger fick ägarna (eller grannarna) hämta upp katten då han satt utanför systembolaget nere på stan eller utanför någon annan affär eller i entren och kollade på folk. 
Efter några månader började grannarna fundera vart katten tagit vägen då han inte kom på sina besök längre, de befarade att han kanske blivit påkörd då han ofta gick ner på stan. Ägaren kontaktades och de fick reda på att katten numera höll sig enbart hemma då de åkt och kastrerat honom 😂

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Wezza
0

Vi har/har haft både honor och hanar kastrerade och dom var/är precis som innan dom blev kastrerade.

Medarbetare på Hundparkour.ifokus