Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 15143 ggr
PlusPlus
0

Katten spyr slem

Hej hej Har ett "litet" problem med min kattdam här hemma. Hon spyr slem, Det har hänt på natten tunt den här tiden. Det hände nyss. Hon äter och dricker som ska. När hon spyr så är det max två ggr. Och fet är inte varje natt heller. Dock fjärde gången nu inom en månad ungefär. Ngn som känner igen beteendet? Sökte lite här på sajten utan att hitta ngt som stämde in. Hon äter och dricker normalt men spyr helt genomskinligt slem. Det är inte mycket heller "/ Ska ringa veterinär så fort dom öppnar men tänkte ifall det är ngt ni känner igen?

PlusPlus
0

Oj, skrev från mobilen så den ändrade endel ord -.- *och det är inte varje natt* *det har hänt runt den här tiden*

OberonsMatte
1

När mina katter spyr upp lite slem brukar det bero på att magsäcken är tom på mat och att de försöker kräkas upp en hårboll.

Sajtvärd Katter iFokus

PlusPlus
0

Okej. De har fri tillgång till torrfoder som de går och knaprar och blötmat bara hon säger till. Det med hårboll har jag funderat på, hon fäller en massa just nu. Men ngn hårboll kommer det inte. Är det risk för att det fastnar hårbollar någonstans i kroppen? Jag har iofs bytt torrfoder då min andra katt är allergisk mot det ena och det andra. Så de får något special foder för allergier. Har funderat på om det kan vara det som spökar också. Kanske bör rådfråga med vet. och ev. avvakta. "/ blir orolig att det är ngt allvarligt.

OberonsMatte
1

#3 Hårbollar ska kunna passera ut med avföringen, men ibland kan de orsaka stopp där eller stanna i magsäcken en längre tid och orsaka kräkningar. Man kan t.ex. ge katten kattmalt-pasta (som finns i djuraffärer) för att underlätta passagen genom tarmen om katten har problem med hårbollar.

Sajtvärd Katter iFokus