Kattmat?
Någorlunda billig men bra mat, både blöt och torr? Måste vara något som finns på vanliga mataffärer då de är 10mil till närmsta djuraffär.
Blötmat som är bra är Mjau, finns i de flesta affärer och är billig. Jag skulle inte rekommendera något torrfoder köpt i en matbutik. Det finns företag som har hemkörning av kattmat om man inte kan ta sig till en djurbutik men ändå känner att man vill ge torrfoder.
Om jag vill ge ett torrfoder som finns i mataffärer finns de något som är bättre än dom andra? Även intresserad av bra klumpsand, i mataffärer? Oxå villigt och som räcker länge. Just nu har jag bara ICAs egna då katten va lite av ett impulsköp. ( har sedan ett år tillbaka bestämt att jag ska ha katt men såg henne på en bild pratade med ägaren som sa att jag kunde komma på en gång och när jag kom vart jag kär så då blev de bråttom med att köpa allt så tog första bästa. Men ska byta när jag hittar ett bättre som är bra )
Jag ger enbart blötmat och då mjau till mina, det kan jag absolut rekomendera.
Torrfoder från mataffär? Nej, kort och gott.
Den bästa sanden tycker jag är ever clean, går att beställa från nätet med gratis hemkörning.
Okej. Vilken sida beställer du sand från?
#4 animail

Billig bra mat på nätet är Porta 21 Sensible. Jag beställde det från zoomarknad.se när jag gav det.
Kan man få typ en test förpackning tror du?

Du kan mejla och fråga. Annars har de smakgaranti så du kan skicka tillbaka påsen om de ätit men tröttnat efter typ halva, kostnadsfritt.
Billanx är ju ett utav dom bättre som finns att köpa i vanlig mataffär, innan jag började med spannmålsfritt så hade jag det till mina katter och det är lika bra som Royal Canin. När det gäller blötmat så rekomonderar jag Mjau på burk eller tetra.
///Mickan
#9 och RC är ju vida känt för att inte vara så speciellt bra.
Blondiie Eukanuba har ett överkomligt pris och har fått bra i tester av köttinnehåll och övrigt. Har för mig att Applaws är billigt om man köper storpack. Då kan man ju prova först med en liten förpackning och se om det går hem. Torrfoder har jag bara som ett litet "tilltugg", annars ger jag bara blötfoder vilket är mest naturligt för en katt att äta samtidigt som de får i sig vätska per automatik.
När jag bara hade en katt köpte jag Ever Clean (extra strenght unscented) Kattsand som jag anser är outstanding. Den är otroligt dryg, räckte för mig 2 månader men hade säkert räckt längre om jag inte vore så petig. Så i slutändan är den billigare än många "billiga". Har provat flera andra som inte alls är lika bra.
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Lite coops klumpbildande sand idag och ska se hur den funkar den är faktiskt inte "sååå" billig. Klart den är billig då de är deras egna men ha för mig att den kosta typ tre gånger mer än ICAs skit sand som jag köpte bara i all hast när jag skulle hämta katten. Va även iväg och köpte mjau mjukmat och hoppas att hon tycker om den! Vad gäller torrfoder så får hon nog äta något som finns på affären, mjau nu kom jag på att de finns ju, såg de ju idag. Tänkte att hon får torrfoder bara som står framme ifall hon skulle bli hungrig emellan måltiderna eller om jag skulle bli borta när hon ska ha mat. (Tex, sjukhus med dottern eller vad som helst) bara tills någon kan komma och ge henne mat. Aja, du förstår nog vad jag menar :) är de jätte dåligt ändå att hon bara ska ha de om hon skulle bli hungrig?
Fast du tänker väl på att ge katten mat som den har ätit hos uppfödaren, då för snabba foderbyten oftast leder till dåliga magar?
Nope. Tror ärligt att uppfödaren gav henne olika mat typ varje gång. För hennes skafferi va fullt med olika kattmater och alla hennes katter äter ur samma..
Du kan även kolla upp zooplus.dk för både sand och torrfoder. Den IceJossan rekommenderade, Porta 21 Sensible (grön förpackning) är inget dyrt. Kostar kanske lite mer än matbutiksfoder, men inte så mycket dyrare. Ändå betydligt bättre då den innehåller ingen spannmål. Du kan samtidigt beställa Kattsand, t ex Extreme Classic som är bra och dryg och det är bra pris på den på den hemsidan. Den säljs i djuraffärer, 199 kr för 15 kilo,men här får du 2 x 15 kg (30 kg) för runt 250 sek. Även Tigerino skulle vara bra, men har inte testat den själv.
Och så får dudet hemkört och slipper bära hem massa sand;)
Tack för tipset :)