Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1698 ggr
[helenal]
10

Djurpolisen

Kollar på animal planet och de handlar blandannat om tre katter som plågats fruktansvärt av sin ägare och vilka resurser dom har. Dom tar dna prov osv som att de vore människomord. Två dog o en överlevde. Synd vi inte hade samma resurser i Sverige

marabo_
0

såg oxå på det och sen såg jag en kille som slåt ihjäl sin frus katt när han var arg på henne (hon var inte hemma) då hade han först plågat kissen och sedan slåt ihjäl den.

sånt är helt fruktansvärt!

[helenal]
0

Oj de missade jag.. Åkte han fast?

marabo_
3

japp 2 eller 3 år i fängelse!

[helenal]
7

Vilka straff i USA ,bra!! Han med katterna kunde få upp till 15 år!

Starfall
4

Vi borde ha djurpoliser med samma resurser även här i Sverige! Det är skamligt att Sverige, som ju alltid "skryter" med sin goda ekonomi jämfört med andra länder, ska ha ett så dåligt djurskydd. Skärpning Sverige! Dra ner på politikernas och andra "högt uppsattas" feta löner och satsa pengar där det verkligen behövs.

Minns, med tårar i ögon&hjärta, en liten katt som var med på djurpolisen på animal planet. Den lilla blå katten hade blivit misshandlad av sin matte genom att hon trätt gummiband över framtassarna. Gummibanden hade suttit fast så hårt och länge att tassarna dött och fallit av 😕 Stackars, stackars lilla kissen! Ursäkta mitt språk, men idioten till matte skyllde allt på sitt "ex". Det visade sig dock ganska snabbt att det var hon själv som orsakat katten sitt lidande.
Katten klarade sig och kunde gå väldigt bra på benstumparna som fanns kvar. Hon lekte precis som en "normal" katt och hade inte ont. Men det skär i hjärtat att veta vilket hemskt lidande katten utstått pga den idiotiska matte hon hade 😕
Jag minns att matten fick både fängelsestraff och dryga böter, minns dock inte några exakta siffror.

[Xmizzmansonx]
0

Jag älskar djur och ska satsa allt för att komma in i polishögskolan i växjö. Hade djurpolisen funnit hade det varit det bästa jobbet för mig. Menar inte hemskheterna då:/
Sverige har allt för mycket hemlösa katter och boskaps djur som har det dåligt och blir misskötta så detta är verkligen något som bör komma/bli i Sverige med.

[Xmizzmansonx]
0

http://www.polisen.se/Jonkopings_lan/Om-polisen/lan/St/op/Polisen-i-Stockholms-lan/Brottsutredning/Djurskyddspolisen/

2011.. Har ni märkt skillnad eller är den inte igång startad ordentligt?
Fann det precis så har ingen aning!

[Xmizzmansonx]
0

http://www.polisen.se/Jonkopings_lan/Om-polisen/lan/St/op/Polisen-i-Stockholms-lan/Brottsutredning/Djurskyddspolisen/

Borde finnas i hela landet.
Fann det nu:P Men tror att dom från animal planet är lite mer - jädra anamma faktiskt. Kanske har fel men aldrig hört talas om detta.

viktoria91
4

Det är inte ofta man imponeras av USA men ibland kan dem!

marabo_
0

Såg just en kvinna som lämnade in sin katt och bad dom avliva den!

Katten vägde 1,6 kg och var helt utmärglad. inget vatten i kroppen Osv… så hemskt!

[helenal]
0

10# vad hände?

indra-bus
1

Men i en del länder tex Spanien ses de som konst/tradition att plåga ihjäl en tjur o hela arenan är full av jublande publik.

En annan sed är att tända eld på tjurens horn o låta den sakta brinna upp. 

I Asien flår de djur levande osv.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

viktoria91
3

#12 Jag blir vääldigt glad varje gång man ser ett klipp där en tjurfäktare genomborrars av tjurens horn! Att man kan göra så mot djur är för mig oförståeligt, man måste ha väldigt bristande empati.

indra-bus
1

#13 Ja, Fast de är ju så synd om dem då..

Ja fattar inte hur man kan betala för se detta. Dessutom får de eu bidrag, för matadorer tar bra betalt. En "duktig känd kan tjäna upp till en miljon för en föreställning.

De pengarna skulle kunna gå till djur poliser i stället.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

viktoria91
3

#14 Inte ett dugg synd om matodorerna, dem får minst vad förtjänar.

1 miljon?! Herregud vad mkt pengar för organiserade mord!

marabo_
0

dom fick aldrig reda på det katten dog tyvärr :(